تحصیل دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در واحد مشهد

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد غفوری‌نژاد، رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب مشهد در گفت‌وگویی، ضمن اعلام امکان تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد مقدس گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب واحد مشهد بیش از دو سال پیش فعالیت خود را با همکاری حوزه علمیه مشهد در این شهر آغاز کرده است و هم‌اکنون حدود صد دانشجوی خراسانی در دوره‌های حضوری و غیرحضوری تحت پوشش این واحد هستند.

رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب مشهد افزود: هم‌اکنون در دوره‌های دکتری چهار رشته شیعه‌شناسی، وهابیت‌شناسی، مذاهب کلامی و دین‌پژوهی در مشهد دانشجو داریم و رشته مدیریت رسانه را نیز در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کرده‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه به همکاری‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در عرصه بین‌الملل پرداخت و با بیان این‌که دانشجویانی از بیش از 25 کشور جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند، افزود: هم‌اکنون واحد مشهد این دانشگاه به درخواست جامعه‌المصطفی شعبه مشهد تعدادی دانشجوی خارجی در رشته مدیریت رسانه جذب کرده و مشغول ارائه آموزش‌های تخصصی به این عزیزان است.

نماینده دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد افزود: بنا داریم در سال آینده زمینه تحصیل طلاب و عموم علاقه‌مندان را در دوره‌های کارشناسی ارشد غیرحضوری رشته‌هایی هم‌چون مذاهب کلامی، مذاهب فقهی، تصوف و عرفان اسلامی، شیعه‌شناسی، تاریخ تشیع، فرق تشیع، مطالعات زنان (با دو گرایش زن و خانواده، و حقوق زن در اسلام)، فلسفه و کلام اسلامی و حکمت هنر دینی فراهم کنیم.

وی هم‌چنین گفت: در دوره دکتری رشته‌هایی هم‌چون شیعه‌شناسی، تاریخ تشیع اثنی‌عشری، فرق تشیع، مذاهب کلامی، مذاهب فقهی، وهابیت‌شناسی، عرفان اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی، تصوف و عرفان اسلامی، مطالعات تطبیقی ادیان با گرایش الهیات مسیحی، دین‌پژوهی، ادیان غیرابراهیمی با گرایش ادیان ایرانی، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق زن در اسلام، حکمت هنر دینی دایر است و اگر تعداد داوطلبان خراسانی در هریک از این رشته‌ها به حد نصاب لازم برسد، کلاس‌ها را به یاری خداوند در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان از همکاری مسئولان حوزه علمیه مشهد، خصوصاً آیت‌الله مصباح عاملی مدیر این حوزه، قدردانی کرد.

گفتنی است دانشگاه ادیان و مذاهب به دو شیوه آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و آزمون اختصاصی طلاب، دانشجو می‌پذیرد. طلاب می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.urd.ac.ir دفترچه‌های راهنمای آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه را دریافت و نسبت به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی طلاب اقدام کنند. در صورت تکمیل ظرفیت، این آزمون به طور هم‌زمان در مشهد مقدس نیز برگزار می‌شود.

مطالب مشابه