پذیرش کارشناسی ارشد اختصاصی بدون آزمون

تاریخ انتشار:

به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت در آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب می‌رساند با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و با کسب مجوز از سازمان سنجش آموزش کشور، مصاحبه علمی به شیوه مجازی جای‌گزین آزمون حضوری شده است.

داوطلبان لازم است بر اساس شرایط ذیل خود را برای شرکت در مصاحبه علمی آماده کرده و در موعد مقرر در مصاحبه علمی که به روش مجازی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

  1. مهلت ثبت‌نام تا 20/06/1400 می‌باشد.
  2. آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1400، که قرار بود در روز جمعه 26/06/1400  برگزار شود به علت شرایط کشور ناشی از شیوع و گسترش بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری آزمون و همچنین با کسب مجوز از سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مصاحبه علمی به شیوه مجازی برگزار خواهد شد.
  3. مصاحبه فقط در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 شهریورماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
  4. تاریخ و نوبت دقیق مصاحبه هر داوطلب در روز یکشنبه 21 شهریور 1400 در سامانه پذیرش دانشگاه درج خواهد شد.
  5. طبق دستورالعمل سازمان سنجش، برای یکسان‌سازی و رعایت حقوق تمامی داوطلبان، آزمون مصاحبه فقط به صورت مجازی برگزار می‌شود. ازاین‌رو داوطلبانی که در شهر قم ساکن هستند نیز به هیچ عنوان به دانشگاه مراجعه ننمایند.
  6. با توجه به زمان‌بندی دقیق مصاحبه برای هر داوطلب و برگزاری فقط در دو روز، به هیچ عنوان امکان جابجایی زمان مصاحبه مقدور نمی‌باشد.
  7. برگزاری مصاحبه فقط از طریق سایت اینترنتی bigbluebutton (بیگ بلو باتن) انجام می‌شود.
  8.   قبل از رسیدن به زمان مصاحبه، نحوه استفاده از سایت اینترنتی (بیگ بلو باتن) را فرابگیرید. بدین منظور می‌توانید از فیلم‌های آموزشی موجود در اینترنت و فضای مجازی استفاده نمایید.

 

قابل توجه است که دانشگاه ادیان و مذاهب در 35 رشته (حضوری و غیرحضوری) دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون می پذیرد که رشته های غیر حضوری (13 رشته) شامل موارد ذیل است:

شیعه شناسی،فرق تشیع،تاریخ تشیع، مذاهب فقهی، مذاهب اسلامی،تصوف و عرفان اسلامی،مطالعات زنان گرایش حقوق زن در اسلام،مطالعات زنان گرایش زن و خانواده،فلسفه و کلام اسلامی،حکمت هنر اسلامی، شیعه شناسی گرایش جامعه شناسی(جدید ادیان غیر ابراهیمی(جدید)

 
علاوه بر طلاب و دارندگان سوابق تحصیلی حوزوی، فارغ التحصیلان دانشگاه های حوزوی نیز می توانند ثبت نام نمایند.
این دانشگاه‌ها عبارتند از:
 دانشگاه ادیان و مذاهب، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دانشگاه مفید، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علامه حلی، دانشگاه عدالت، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشکده اصول‌الدین، دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع)، مؤسسه اخلاق و تربیت، دانشگاه معارف قرآن و عترت، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، دانشکده هدی، مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی، مؤسسه آموزش عالی علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی.

مطالب مشابه