دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان و هیئت همراه با رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد

تاریخ انتشار:

در راستای همکاری های آموزشی و پژوهشی، دکتر نیری رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و هيئت همراه با حجت الاسلام و المسلمین دکتر غفوری نژاد رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد روز سه شنبه 21 دی ماه در محل واحد دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد مقدس دیدار و طرفین بر همکاری های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی تأکید کردند.

دکتر غفوری نژاد ضمن خوش آمد گویی به رئیس و هیئت همراه دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، به فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب شامل 13 دانشکده است که در 35 رشته در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد حضوری و غیر حضوری از طریق آزمون سراسری و اختصاصی  دانشجو می پذیرد.

ایشان افزود: این دانشگاه دارای حدود 80 عضو هیأت علمی است و دارای آثار پژوهشی از جمله کتب و مجلات علمی پزوهشی به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب در حوزه بین الملل نیز روابط گسترده ای با مراکز علمی کشورهای دیگر دارد که تا قبل از کرونا هر هفته یک هیئت خارجی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید داشتند.

دکتر غفوری نژاد ضمن اعلام همکاری با دانشگاه فرهنگیان بر امضای تفاهم نامه بین دو مرکز علمی و برگزاری دوره های کوتاه مدت برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد.

در ادامه دکتر نیری رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی بر عملیاتی کردن گفتگوها در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تأکید کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان تعداد قابل توجهی دانشجویان شیعه و اهل تسنن دارد و باید راهکارهای عملیاتی برای همکاری این دو مرکز علمی اندیشیده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

در پایان ایشان ضمن موافقت با پیشنهاد دکتر غفوری نژاد برای امضای تفاهم نامه و برگزاری دوره های کوتاه مدت گفت: رشته های غیر حضوری دانشگاه ادیان و مذاهب می تواند زمینه خوبی برای رشد علمی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باشد.

یاد آور می شود در این دیدار دکتر باقری معاون آموزشی پزوهشی و فرهنگی، دکتر مدرسی مدیر گروه آموزشی معارف اسلامی و دکتر کاظمی تبار مدیر گروه آموزشی الهیات دانشگاه فرهنگیان نیز بر همکاری این دو مرکز علمی تأکید کردند.

مطالب مشابه