امکان تحصیل فارغ التحصيلان دانشگاه فرهنگیان در دوره های کارشناسی ارشد غیرحضوری دانشگاه ادیان و مذاهب با تخفیف ویژه

تاریخ انتشار:

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد غفوری نژاد رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب جهت ادامه تحصیل فرهنگیان در این مرکز آموزشی خاطر نشان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب از سال 97 فعالیت خود را با همکاری حوزه علمیه خراسان در مشهد مقدس آغاز نموده و هم اکنون پذیرای بیش از صد دانشجوی خراسانی درمقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دوره های حضوری و غیر حضوری است.

وی افزود: این دانشجویان در چهار دوره دکتری رشته های شیعه شناسی، وهابیت شناسی، مذاهب کلامی و دین پژوهی و دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه در دانشگاه ادیان و مذاهب واحد مشهد مشغول به تحصیل هستند.

دانشیار گروه شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به فعالیت های دانشگاه ادیان و مذاهب در عرصه بین الملل بیان کرد: دانشجویان بسیاری  از حدود چهل ملیت  مختلف در دانشگاه ادیان و مذاهب قم مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در مشهد نیز با همکاری جامعة المصطفی العالمیة، تعدادی از دانشجویان غیر ایرانی را  در دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه جذب کرده است و هم اکنون در حال تحصیل در این واحد آموزشی هستند.

دکتر غفوری نژاد در ادامه گفت : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده  بنا داریم در سال آینده زمینه تحصیل علاقمندان بخصوص فرهنگیان را با تخفيف ویژه در مقطع کارشناسی ارشد غیر حضوری در رشته های مذاهب کلامی، مذاهب فقهی، تصوف و عرفان اسلامی، شیعه شناسی، تاریخ تشیع، فرق تشیع، مطالعات زنان (با دو گرایش زن و خانواده، و حقوق زن در اسلام)، فلسفه و کلام اسلامی و حکمت هنر دیني فراهم کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در قم  در رشته هاي مقطع دکتری همچون: شیعه شناسی، تاریخ تشیع اثنی عشری، فرق تشیع، مذاهب کلامی، مذاهب فقهی، وهابیت شناسی، عرفان اسلامی و اندیشه های امام خمینی، تصوف و عرفان اسلامی، مطالعات تطبیقی ادیان با گرایش الهیات مسیحی، دین پژوهی، ادیان غیر ابراهیمی با گرایش ادیان ایرانی، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق زن در اسلام، حکمت هنر دینی دانشجو پذیرش می کند.

رئیس واحد دانشگاه ادیان و مذاهب در مشهد در پایان این گفتگو از همکاری مؤثر دکتر نیری رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوي و دیگر مسئولین این دانشگاه قدردانی کرد.

لازم به ذکر است دانشگاه ادیان و مذاهب هر ساله از طریق کنکور سراسري و اختصاصي در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می کند.

مطالب مشابه