با حضور رئیس دانشگاه اسلامی نجف؛

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه اسلامی نجف و دانشگاه ادیان و مذاهب امضا می شود

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عمار عبدالامیر السلامی رئیس دانشگاه اسلامیه نجف میزبان گروه اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب متشکل از مدیر کل امور بین‌الملل حجت‌الاسلام حامد شاه رفعتی،  حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی رئیس دانشکده‌ حقوق، دکتر محمد جاودان مدیر گروه شیعه‌شناسی، دکتر علی عبدالله زاده مدیر گروه علوم قرآنی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد غفوری نژاد رئیس واحد مشهد بود.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در روز دوشنبه ۲۸ شهریور انجام شد، مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دانشگاه اسلامی نجف و ابراز خوشحالی از حضور در این دانشگاه ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، دعوتنامه ریاست دانشگاه  برای حضور ایشان در ایران و دانشگاه ادیان و مذاهب را تقدیم  رئیس دانشگاه اسلامی نجف کرد.

در ادامه مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه مفاد لازم برای تفاهم‌نامه همکاری تمام شده است و با امضای رئیس دانشگاه الاسلامیه به اجرا در خواهد آمد گفت: ما قصد داریم برای گسترش همکاری‌ها از اساتید دو دانشگاه برای نگارش پایان‌نامه‌ها و نیز چاپ کتب بهره ببریم.

وی ادامه داد: همکاری مشترک دانشگا‌های اسلامی در تمدن اسلامی بسیار راهگشاست و این همکاری‌ها می‌تواند به توسعه همه‌جانبه دانشگاه‌های دو طرف بینجامد. در راستای این توسعه، دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه الاسلامیه می‌توانند در زمینه ارتقای رنکینگ مجلات همکاری‌ داشته باشیم.

در این جلسه بررسی زمینه‌های موجود در ارتباط با نشر مشترک درسنامه‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی و برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی برای همایش بین‌المللی در حوزه علوم و معارف قرآن‌کریم نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و توافقاتی نیز در این زمینه صورت گرفت.

در ادامه این جلسه آقای عمار عبدالامیر السلامی ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از حضور هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب در دانشگاه الاسلامیه گفت: إن شاء الله به زودی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری به ایران سفر می‌کنم. ما دانشگاه‌های اسلامی اهداف، نگرش‌ها و فرصت‌های مشترکی داریم که با همکاری و هم‌اندیشی می‌توانیم آن‌ها را محقق کنیم. ما به آینده علمی و تأثیر گذاری داناه‌ها خوش بینیم.

وی ادامه داد: نمایه شدن مجلات در سامانه‌های ISI و SCOPUS بسیار مهم و مغتنم است. لذا اینکه یکی از نشریات شما در این سامانه‌ها ثبت شده است بسیار خوب است چرا که چنین نشریاتی ارزش بسیار زیادی دارند که می‌توان از آن بهره‌های علمی و عملی برد. همچنین بر اساس آمار بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه ما برای ادامه تحصیل به دانشگاه ادیان می‌آیند، بنابراین ما از همکاری‌های بیشتر و دوجانبه استقبال می‌کنیم.

مطالب مشابه