سفیر الجزایر در دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛

دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند یکی از پایگاه‌های انتقال فرهنگ بین ایران و الجزایر باشد

تاریخ انتشار:

درهای دانشگاه ادیان و مذاهب به روی تمام ملت‌ها و اندیشه‌ها باز است.

ایران و الجزایر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، علی عروج، سفیر الجزایر در ایران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه ادیان و مذاهب با سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در محل دفتر رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب انجام شد سید ابوالحسن نواب ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر الجزایر به تشریح اهداف دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب به دنبال ایجاد یک فضای گفت‌وگوی سالم و سازنده بین ادیان و ملت‌هاست. دانشگاه ادیان و مذاهب اکنون چهارده دانشکده دارد که هر کدام در بخش‌های مربوطه به فعالیت مشغول‌اند.

رئیس دانشگاه ادیان با اشاره به قرارداد الجزایر بین ایران و عراق و نقش پررنگ کشور الجزایر در میانجی‌گری برای حل این اختلاف بین محمدرضا شاه و صدام حسین گفت: نقش دانشگاه ادیان و مذاهب چیزی شبیه به نقش الجزایر در آن دوران است که با تشویق طرفین نزاع به گفت‌وگو به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای رفع کدورت‌ها دست یافت. ما در این دانشگاه به دنبال ایجاد صلح و آرامش برای تمام مردم جهان و به خصوص منطقه هستیم. برای دست‌یابی به این مهم نیز تلاش داریم که هر دین و آیینی را از منظر خود آن افراد بررسی کنیم.

ایشان ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب جزو سردمداران و پیشگامان در شناخت متفکران جهان اسلام و به خصوص اندیشمندان شمال آفریقا بوده است. ما در این دانشگاه ضمن تشریح و توضیح آرای اندیشمندانی مثل محمد ارکون، محمد عابد الجابری و بسیاری از متفکران جهان اسلام، به نقد و بررسی آثار علمی آنان می‌پردازیم. درهای دانشگاه ادیان و مذاهب به روی تمام ملت‌ها و اندیشه‌ها باز است.

سید ابوالحسن نواب گفت: ما امیدواریم که این دیدار منجر به حضور دانشجویان و اساتید الجزایری در دانشگاه ادیان و مذاهب شود. ما در دانشگاه ادیان و مذاهب شرایط را برای حضور دانشجویان دیگر کشورها آماده کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت‌های علمی دوجانبه بین ایران و الجزایر استفاده کافی شود.

در ادامه این نشست آقای علی عروج، سفیر محترم الجزایر در ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حضور من در این دانشگاه بسیار مغتنم است؛ چرا که مناسبات اقتصادی بین ایران و الجزایر به سبب دوری مسیر و به صرفه نبودن حمل و نقل گسترده نیست. اما روابط بین دو کشور صرفاً محدود به روابط مالی و اقتصادی نیست و باید از دیگر ظرفیت‌ها نیز به خوبی استفاده کرد.

علی عروج ادامه داد: مبادلات فرهنگی، فنی، انسانی و اجتماعی از مهم‌ترین مبادلاتی است که در جهان امروز بسیار قابل اهمیت است. دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند یکی از پایگاه‌های انتقال فرهنگ بین دو کشور باشد. ما باید از ظرفیت‌های مشترک بین دو ملت که همانا اسلام است استفاده کافی و وافی را ببریم. من امیدوارم که این سفر شروعی بر همکاری‌های مشترک عملی و فرهنگی بین دو کشور و از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های الجزایر باشد.

  

مطالب مشابه