در دیدار سفیر فنلاند با رئیس دانشگاه مطرح شد؛

کشور فنلاند از همکاری ها و ارتباطات دانشگاهی استقبال می کند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کاری کاهیلوتو سفیر کشور فنلاند در جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابواالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش سفیر فنلاند ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: کشور فنلاند در سه موضوع به صورت خاص کار می‌کند؛ اول تکنولوژی های نوین است که این کشور یکی از مدرن‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. دومین نکته‌ای که کشور فنلاند در مورد آن بسیار فعال است محیط زیست است. سومین موضوع در کشور فنلاند تحصیل است. این کشور جزء کشورهای اول در جهان از جهت کیفیت تحصیل است. این این رو همکاری با دانشگاه‌های دیگر جهان یکی از موضوعات اصلی ماست.

وی ادامه داد: در حقیقت حضور بنده در دانشگاه ادیان و مذاهب برای احترام به شما و نشان دادن اهمیت موضوع همکاری با دانشگاه‌ شماست. من بسیار علاقه مند به توسعه روابط بین دانشگاهی‌ هستم لذا برای یافتن راه‌های جهت ارتباط دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های فنلاند تلاش خواهم کرد.

کاری کاهیلوتو  سفیر با بیان اینکه کشور فنلاند توجه ویژه‌ای به کشور جمهوری اسلامی ایران دارد عنوان کرد: ۶ ماه است که سفیر شده‌‌ام و خیلی علاقه دارم که در مورد ایران اطلاعاتی کسب کنم و بخش‌های مختلف ایران را بشناسم یکی از این بخش‌ها، بخش‌های دانشگاهی است لذا از هر گونه همکاری و ارتباط دانشگاه ادیان با دانشگاه‌های فنلاند استقبال می‌کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب  ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر کشور فنلاند و هیئت همراه بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه دینی، تبلیغی و تبشیری نیست بلکه یک دانشگاه آکادمیک و غیر جانبدارانه برای شناخت همه ادیان جهان است. لذا ما برای داشتن ارتباط با همه دانشگاه‌ها و ادیان جهان اهمیت زیادی قائل هستیم. از این رو من برای تحقق این ارتباط به کشورهای مختلفی سفر کرده‌ام و با مسئولین دانشگاه‌های مختلف جهان ملاقات کرده‌ام. دانشگاه ادیان هیئت‌های متعدد متشکل از اساتید و دانشجویان خود به کشورها و دانشگاه‌های مختلف اعزام کرده‌ا‌ست.

وی با اشاره به این مطلب که برای کشور فنلاند اهمیت و احترام زیادی قائل است عنوان کرد: دلیل این احترام این است که کشور فنلاند هیچ سابقه استعمارگری ندارد. در کشور فنلاند انسان‌هایی که به فکر بشریت هستند کم نیستند. کشور فنلاند تلاشی در ساخت جنگ‌افزارها و اسلحه‌های جنگی ندارد. البته در در حال حاضر هم روسیه این کشور را در دو راهی سختی قرار داده است. این اساسا قابل قبول نیست که کشوری مانند فنلاند وقتی می‌خواهد مستقل باشد کشورهای دیگر چیزهایی را که او نمی‌خواهد به او تحمیل کنند و به وسیله کشورهای دیگر تهدید شود.

نواب بیان کرد: یک فنلاند آزاد و مستقل به فکر بالابردن سطح زندگی همه انسان‌ها در جهان است. این کشور چیزی را می‌خواهد انجام ‌دهد که در بیانیه دانشگاه ادیان و مذاهب نوشته شده است. برجسته‌ترین بند بیانیه ما این است «تقویت صلح و رفع آلام بشری» ما می‌خواهیم بشریت درگیر جنگ، کشتار، تهدید و قحطی نباشد. ما می‌خواهیم بشریت محتاج نان خوردن نباشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در پایان آرزو می‌کنم که کشور فنلاند بتواند در جهان نقش مستقل‌تری ایفا کند و مانند کشور ما کشور مستقلی باشد. البته این مطلب را با توجه به تحریم‌ها و همکاری کشور فنلاند با تحریم‌های آمریکا نمی‌گویم. بنده معتقد هستم که تحریم‌ها باعث استقلال بیشتر کشور ما شد و اگر ما بتوانیم چند مدت دیگر این تحریم‌ها را تحمل کنید از جهات متعدد دیگری هم مستقل خواهیم شد و این به طور کلی می‌تواند به نفع کشور ما باشد. شما وقتی مقایسه‌ای میان ایران و کشورهای منطقه‌ای بکنید متوجه خواهید شد که ما چقدر مستقل هستیم.

شایان ذکر است که در این جلسه معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری و رئیس اداره کل بین‌الملل حجت‌الاسلام حامد شاه‌رفعتی  نیز حضور داشتند.

img_1932
img_1932
img_2019
img_1988
img_1980
img_2136-3
img_2078
img_2098
img_2128
img_2081
img_2111
img_2119
img_2145
img_2153
img_2221
img_2174
img_2045-2

مطالب مشابه