در دیدار رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی با مسئولین…

گسترش همکاری های علمی حوزه و دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

رئیس و جمعی از مدیران دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در حوزه‌های علمیه تهران بر گسترش همکاری‌های علمی حوزه و دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در دیدار رئیس و جمعی از مدیران دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب با مسئولین حوزه‌های علمیه مروی، مجد الدولة، ایلچی و إمام القائم تهران بر گسترش همکاری‌های علمی حوزه و دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید شد.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا ملانوری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به ضرورت وحدت حوزه دانشگاه و اهمیت بسیار مهم این دو نهاد در نظام اسلامی بیان کرد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب برخاسته از حوزه علمیه است که در راستای معرفی اسلام ناب و مذهب تشیع گام‌های بسیار خوبی را برداشته است.
دکتر ملانوری ادامه داد؛ حضور دانشجویانی از ملیت‌ها و مذاهب مختلف در این دانشگاه نشان می‌دهد که دنیا تشنه معارف دینی است، و ما در تلاش‌ هستیم با بهره‌مندی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در جهت رفع نیازهای علمی و فرهنگی این دانشجویان به وظیفه دینی و ملی خود عمل نماییم.
رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی افزود؛ عدم آشنایی طلاب با زبان‌های بین المللی باعث شده آنچنان که باید و شاید نتوانیم در جامعه بین الملل تاثیر گذار باشیم و ما در دانشگاه ادیان و مذاهب با درک واقعی این ضرورت، کلاس‌های درسی خود را به سه زبان فارسی،عربی و انگلیسی برگزار می‌کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ملانوری با اشاره به آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای همکاری‌های علمی با مراکز علمی وحوزوی گفت: امیدوارم این دیدار سرآغازی برای گسترش فعالیت‌های علمی این دانشگاه با حوزه‌های علمیه تهران باشد و ما این آمادگی و علاقه‌مندی را داریم که با برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های علمی و همچنین دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت مشترک وحدت حوزه و دانشگاه را به منصه ظهور برسانیم.
در این دیدار مسئولین حوزه‌های علمیه تهران نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه ادیان و مذاهب،آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر با این دانشگاه اعلام کردند.

مطالب مشابه