آیت الله مبلغی تاکید کرد؛

مراسم حج؛ یک وحدت خدایی است

تاریخ انتشار:

آیت الله احمد مبلغی پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به اینکه وحدت و حج از مباحث مهم، پایه‌ای و مبنایی است، اظهار کرد: حج اساسا خواستگاه و جایگاهی است که از زوایای مختلف می‌توان آن را بررسی کرد.
وی با بیان اینکه اقامه نماز کاری اجتماعی است که حالتی جمع دارد که مخصوص حج نیست اما نقطه اوج اقامه نماز در مراسم حج رقم می‌خورد، عنوان کرد: برای اقامه نماز اگر یک حالت شاخص را در نظر بگیریم، این حالت در حج به اوج خود می‌رسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقامه نماز ایجاد وحدت را به همراه دارد، مطرح کرد: اگر مسلمانان بخواهند امت واحده را به وجود بیاورند، این امت واحده در حج خود به خود به وجود می‌آید.

وی افزود: تشکیل این امت واحده به دست افراد نبوده و ساختگی نیست بلکه این امت واحده به دست خداوند و حضرت ابراهیم(ع) شکل می‌گیرد.

مبلغی با بیان اینکه اساسا حج در دوره امامان بهترین و اصلی‌ترین نقطه برای بازگرایی این هم‌گرایی بود، خاطرنشان کرد: چهار عنصر اساسی در حج نهفته شده است و اگر حجاج به توانند به این اسرار دست پیدا کنند شاهد بروز اتفاقات مطلوبی خواهیم بود.

مطالب مشابه