رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛

تمامی حرکت های ضد استعماری با حمایت علمای دین به پیروزی رسیده است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جمعی از علمای اهل سنت کشور نپال با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کردند.
بر اساس این گزارش، در این دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به لزوم حفظ وحدت اسلامی گفت: تقریب بین مذاهب و حفظ وحدت بین امت اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب افزود؛ علمای جهان اسلام همیشه نقش ممتازی در آگاهی جامعه داشته‌اند و تمامی حرکت‌های تحول‌خواهی و ضد استعماری به پشتوانه و با حمایت علمای دین به پیروزی و سرانجام رسیده است.
وی ادامه داد؛ امروز دشمن با حمایت از جریان‌های تکفیری در صدد ایجاد اسلام هراسی و با برجسته‌سازی برخی مسائل جزئی به دنبال اختلاف افکنی در بین مسلمانان است و علمای شیعه و سنی جهان باید با نشان دادن چهره رحمانی اسلام، نقش تاریخی خود را در خنثی کردن این توطئه ایفا کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد؛ علمای شیعه و سنی باید در کنار هم، با هم‌اندیشی  و هم‌فکری برای کاهش آلام بشری و ایجاد صلح در جامعه گام بردارند و منادی وحدت باشند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛ ما باید با سعه صدر و  گفت‌وگو  و نیز با شناخت واقعی از ظرفیت‌های دین مبین اسلام و معارف اسلامی به ارائه راه‌کارهای مناسب پرداخته و در صدد رفع مشکلات و معضلات جهان اسلام گام برداریم.
در ادامه این دیدار دکتر عباس خامه یار، معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه به تبادل نظر با علمای اهل سنت نپال پرداخت.
در این جلسه علمای اهل سنت نپال با اظهار خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی خود را برای همکاری‌های هرچه بیشتر با این مجموعه علمی اعلام کردند.
علمای اهل سنت نپال همچنین با حضور در کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب با مجموعه آثار منتشر شده در این دانشگاه  آشنا شدند.
گفتنی است در این بازدید مفتی محمد ابوبکر صدیقی قاسمی “رئیس دارالافتا و مدیریت استهلال هلال ماه و قاضی شهر” ، محمد منصور “مفتی و امام جمعه پایتخت نپال و رئیس جمعیت علمای نپال” ، قاری محمد سلمان غفاری “فعال در علوم قرآنی”  ، بشیر الدین “از علمای منطقه ویژه کوهستانی نپال و مدیر دو مدرسه علمیه در نپال” حضور داشتند.

مطالب مشابه