موبد بهزاد نیک دین بیان کرد؛

هویت ایرانی و اسلامی باعث ماندگاری سرزمین ایران شده است

تاریخ انتشار:

موبد زرتشتیان اصفهان گفت: به «سید علی خامنه‌ای» این فرزانه خردمند که همچون ستون استوار این انقلاب را نگه داشته و رهبری می کند، درود می فرستم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ همزمان با ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(دامت برکاته) همایش «منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی ایران؛ با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب» در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
موبد «بهزلد نیک دین» موبد زرتشتیان اصفهان در این همایش با اشاره به تجربه امپراتوری ساسانی در ایران اظهار کرد: در امپراتوری ساسانی تا زمانی که ولایتمداری در جای خود بود حکومت ادامه داشت اما زمانی که ولایتمداری را کنار گذاشتند و دین مداران و روحانی نمایان دروغین به کرسی نشستند، دگرگونی و زوال آغاز شد.
وی ادامه داد: هر انسانی که به پروردگار ایمان داشته باشد مسلمان است. از حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و همه عزیزان تشکر می کنم و می دانم که با تمام سختی‌ها این نشست، گفتگوها و پیوند و دوستی برگزار شده است چون برخی نمی خواهند این پیوندها و نشست ها باشد.
موبد زرتشتیان اصفهان افزود: باید از شهیدانی که از جان خود گذشتند تا ما اینگونه با همدیگر بنشییم و گفتگو کنیم، یاد کنیم. هویت ایرانی و اسلامی در هم تنیده و این امر باعث ماندگاری سرزمین ایران شده است. اگر اهل بیت(ع) و عاشورا و تاسوعا را باور نمی داشتیم "نه از تاک نشان بود و نه از تاک نشان".

موبد «بهزلد نیک دین» با اشاره به تلاش امام خمینی(ره) برای احیای هویت ایرانی و اسلامی اظهار کرد: پیری خردمند به نام امام خمینی بزرگ، هویت ایرانی و اسلامی را به چالش کشید که ای ایرانی به خود بیایید و راه حقیقت را بیابید و این باعث سرفرازی است. جا دارد به روان همه پیامبران و انبیا که هدف آنان خداشناسی و همت آنان اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک بود، درود بفرستیم و یاد کنیم.
وی ادامه داد: دین گریزی شوربختانه در جامعه وجود دارد و باید ما روحانیون به این مسئله فکر کنیم که چه کوتاهی‌هایی از ما سرزده است؟ باید برتری را در انسانیت بجوییم. در کشور ما کار و فعالیت فرهنگی بد بیان شده است. باید روی فرهنگ بیشتر کار کنیم همان کاری که دانشگاه ادیان و مذاهب انجام می دهد، چون فرهنگ اکسیژن جامعه است.
موبد زرتشتیان اصفهان افزود: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همه دست اندرکاران و همه ایرانی ها شادباش می گویم. آرزومندم این نشست‌ها به مرحله کمال برسد. ایران گهواره علم و دانش و همزیستی تمام ادیان و مذاهب و دفاع از تمام ستمدیدگان بوده و خواهد بود. به «سید علی خامنه‌ای» این فرزانه خردمند که همچون ستون استوار این انقلاب را نگه داشته و رهبری می کند، درود می فرستم.
موبد «بهزلد نیک دین» با اشاره به عدم وجود اختلاف در بین پیامبران اظهار کرد: باید بدانیم که در اصول و ریشه ها اشتراکات زیادی داریم اما اختلافات در شریعت است. پیامبران خدا هیچ اختلافی نداشته اند و اگر همه پیامبران در یک جا جمع شوند هیچ اختلافی به وجود نمی آید و اگر به این دنیا بیایند و این آئین های مختلف را ببینند قالب تهی می کنند.
وی ادامه داد: فعالیت گروه های تکفیری و … به نام اسلام تمام شده است و این درست نیست. آئین زردشتی باید پالایش شود چون برخی تصوراتی که در اذهان مردم درباره دین زردشتی وجود دارد، درست نیست. آئین ما ایرانیان زردشتی، سروده های زردشت است و نباید مباحث دیگر مثل وندیداد را به آئین زردشت اضافه کرد.
موبد زرتشتیان اصفهان افزود: نباید با دین ابزاری برخورد کنیم. ما یکی هستیم و جدای از هم نیستیم، اما بیگانگان می خواهند بین ما تفرقه ایجاد کنند. امام حسین(ع) می فرماید اگر دین نداری آزاده باش. ما به حکومت حضرت علی(ع) باورمندیم. می گفتند در حکومت حضرت علی(ع) یک دینار اختلاس نمی شد، اما امروزه برخی‌ها  به نام دین چه فسادهایی ایجاد می‌کنند و چه فشارهایی بر گرده ملت می آورند؟
موبد «بهزلد نیک دین» با اشاره به دشمنی حاکمان آمریکا با ایران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دو نفر از حاکمان آمریکا، تتمه آبروی آمریکا را می برند. من می گویم آنها آبرویی ندارند، فرهنگ و تاریخ ایران را گرفتند می خواهند این‌ها را به ما بدهند و فخر بفروشند؟ ایران برترین و بهترین حقوق بشر را داشت و دارد.
وی ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین نواب گفتند که زردشتیان به هندوستان رفتند و … زردشتیان قطب اقتصادی هند هستند اما ایران را زادگاه خود می‌دانند، همه می خواهند اموال خود را به ایران بیاورند و پارسیان کارهای بسیار بزرگی برای ایران کرده اند.
موبد زرتشتیان اصفهان افزود: نباید بهانه‌ای دست دشمنان برای درگیری و اختلاف  دهیم. ـ بیگانه ها از واژه اقلیت سوء استفاده می کنند ما همه هموطن و هم میهن هستیم.  پیشنهاد می‌کنم این واژه اقلیت از قانون اساسی برداشته و به جای آن واژه هم وطن و هم میهن اضافه شود.

 

مطالب مشابه