در دانشکده امام کاظم (ع) در بغداد انجام شد؛

دیدار هیئت اعزامی دانشگاه با رئیس دانشکده امام کاظم(ع) بغداد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و امور بین‌الملل، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری در ادامه دیدارها و بازدیدهای علمی و فرهنگی خود در کشور عراق، روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ ضمن بازدید از دانشکده امام کاظم(ع) بغداد با دکتر عبد الجليل منشد رئیس و دیگر مسئولان این دانشکده دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دکتر عبد الجليل منشد رئیس دانشکده امام کاظم(ع) ضمن خوش آمد گویی به هیئت اعزامی از دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشکده امام کاظم(ع) از سال ۲۰۰۹ با هدف بسط و توسعه علوم اسلامی با محوریت اندیشه شیعه در بغداد تأسیس شد. این دانشکده یک دانشکده شخصی است که استقلال مالی دارد و بر اساس اهداف تعیین شده در آیین‌نامه دانشکده شرایط تحصیل در علوم اسلامی را برای دانشجویان علاقه‌مند فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این دانشکده در ۸ استان کشور عراق شعبه دارد و رشته‌های مختلفی همچون تاریخ، علوم قرآن، شریعت، حقوق و … در این دانشکده تدریس می‌شوند.

رئیس دانشکده امام کاظم(ع) بیان کرد: با توجه به اهداف مشترک دانشکده امام کاظم(ع) و دانشگاه ادیان و مذاهب به نظر می‌رسد شرایط همکاری‌ برای دانشکده امام کاظم و دانشگاه ادیان فراهم است. با توجه به اینکه برخی از رشته‌های هر دو یکسان‌اند و همچنین رویکردی که هر دو نسبت به علوم اسلامی دارند می‌توان در آینده نسبت به تبادلات علمی امیدوار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با تشکر از میزبانی و خوش‌آمدگویی رئیس دانشکده امام کاظم(ع) از هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: حقیقتا شرایط همکاری زیادی میان دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشکده امام کاظم(ع) برقرار است و ما می‌توانیم با تدوین تفاهم‌نامه‌ها ظرفیت‌های بالقوه را برای همکاری در آینده‌ای نزدیک بالفعل کنیم.

وی ادامه: همکار‌های مشترک علمی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشکده امام کاظم(ع) باعث بسط و گسترش علوم اسلامی خواهد شد. علاوه بر این برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک امکان آشنایی اساتید و به اشتراک‌گذاری نتایج پژوهش‌های‌شان را فراهم خواهد کرد.

دکتر تسخیری با تبیین رویکرد علمی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب همواره از چنین برنامه‌های مشترکی حمایت کرده است. دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون با دانشگاه‌های مختلف اروپایی مخصوصا دانشگاه‌های آلمان برنامه‌های مشترک عملی جهت تبادلات استاد و دانشجو برگزار کرده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشکده امام کاظم(ع) این ظرفیت‌ها به مرحله اجرا برسد.

 

مطالب مشابه