دکتر یاسر لفته حسون رئیس دانشگاه کوفه مطرح کرد؛

فصل تازه ای از همکاری های علمی میان دانشگاه ادیان و دانشگاه کوفه با انعقاد تفاهم نامه آغاز خواهد شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری در ادامه دیدارها و بازدیدهای علمی و فرهنگی خود در کشور عراق، روز چهار شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ ضمن بازدید از دانشگاه کوفه و دیدار و گفتگو با رئیس دانشگاه دانشگاه جناب دکتر یاسر لفته حسون و معاونان و روسای دانشکده های این دانشگاه پیش نویس تفاهنامه همکاری دوجانبه را تقدیم ریاست دانشگاه کوفه کردند.

بر اساس این گزارش، اقای دکتر یاسر لفته حسون ،ضمن خوش آمد گویی به هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب، حضور این هیئت  در دانشگاه کوفه را عامل موثری برای همکاری علمی دوجانبه دانست و گفت چنین ارتباطات علمی ثمره بسیار مفیدی برای دو ملت ایران و عراق خواهند داشت.

وی افزود: این دیدارهای دو جانبه در حقیقت آغاز همکاری‌های مستحکم علمی در بخش‌های مختلف است. همکاری‌های علمی در زمینه تبادل استاد و مشارکت در کارگروه‌های علمی موجب تقویت بنیه فکری دانشجویان جوان خواهد شد. ثمره دیگر همکاری‌های دو جانبه علمی مشارکت در انتشار مجله‌های علمی خواهد بود. این ثمرات در حقیقت نقش مهمی در پیشبرد اهداف هر دو دانشگاه در آینده خواهد داشت.

دکتر حسون با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های علمی و آشنایی روسای دانشکده‌ها و اساتید دو دانشگاه عنوان کرد: رسالت دانشگاه بالابردن سطح علمی در تخصص‌های گوناگون است و این هدف با مشارکت و بهره‌گیری از توان علمی متقابل میسر می‌گردد. بنابراین حضور هیئت دانشگاه ادیان می‌تواند فصل تازه‌ای در همکار علمی دو کشور ایران و عراق قلمداد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه کوفه بیان کرد: دانشگاه ادیان با بیش ۱۰۰ رشته در قالب ۱۴ دانشکده و هزاران عنوان پایان نامه که به مسایل مورد ابتلای جامعه پرداخته، نشان دهنده اراده جدی دانشگاه برای همکاری‌های داتشگاهی دوجانبه برای تقویت و رشد بنیه فکری جوان دو کشور است.

وی افزود: رغبت ما در بهره‌گیری از اساتید دانشگاه‌های مختلف عراق ناظر به دو امر است؛ اول آنکه‌ دانشجویان عراقی دانشگاه ادیان در هر استانی بتوانند از اساتید محلی خود در کمک گیری از اساتید راهنما و مشاور بهره ببرند. دوم آنکه رساله های دانشجویان ناظر به موضوعات مورد نیاز جامعه خود باشد.

تسخیری تاکید کرد: همکاری دانشگاه ادیان با دانشگاه‌های عراق و سایر دانشگاه‌های جهان بر اساس اهداف از پیش ترسیم شده است اهدافی همچون گسترش عدالت و صلح و رفع آلام بشری با استمداد از میراث غنی اهل بیت علیهم السلام، میراثی که متاسفاته در کشورهای اسلامی آنگونه‌که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

این نشست با حضور دکتر محسن عبادی معاون علمی دانشگاه کوفه ‌و نیز دکتر بوالحسنی معاون آموزش دانشگاه‌ادیان و برخی از روسای دانشکده دو دانشگاه صورت گرفت.

مطالب مشابه