به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی؛

مراسم جشن میلاد امام علی(ع) در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی  مراسم جشن میلاد امام علی(ع) با حضور اعضای هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه ادیان و مذاهب در روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در این مراسم که بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد دکتر امیر جوان‌آراسته به سخنرانی پرداخت. وی ضمن بیان اینکه میلاد امام علی(ع) از نعمت‌هایی است که بر ما عرضه شده گفت: با اینکه حدود صد سال مدح امام علی(ع) را محدود کردند، مدح ایشان عالمگیر شده است. در دوره‌ای تلاش کردند که این نور را خاموش کنند، اما نوری که خدا برفروزد را کسی نمی‌تواند خاموش کند و عزت و ذلت دست خداست.

جوان آراسته سیره امام علی(ع) را معامله با خدا دانست و گفت: مقام امامت بالاتر از پیامبری است؛ چراکه حضرت ابراهیم بعد از پشت سر گذاشتن امتحانات الاهی به مقام امامت رسید. حره بنت حلیمه سعدیه که خواهر رضاعی پیامبر(ص) است هنگامی که به محضر حجاج رفت و حجاج به او گفت شنیده‌ام که تو على(ع) را بر خلفای قبل از او برترى مى‌دهى! حره پاسخ داد: هر کس گفته است که من على(ع) را فقط از این چند نفر برتر مى‌دانم دروغ گفته است، بلکه او را از آدم و نوح و لوط و ابراهیم و موسى و داود و سلیمان و عیسى ابن مریم  افضل مى‌شناسم. حجاج گفت واى بر تو! اگر این مسئله را ثابت نکنى گردنت را خواهم زد! حره در پاسخ به حجاج استدلال‌هایی از قرآن برای اثبات ادعایش آورد.

 در این مراسم پس از سخنرانی ضمن پخش نقاشی‌های فرزندان کارکنان به‌مناسبت ایام الله دهه فجر و  ۲۲ بهمن، هدایایی به آنان داده شد.

مطالب مشابه