با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق؛

هیئت اعزامی دانشگاه با سید عمار حکیم در بغداد دیدار و گفتگو کرد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و امور بین‌الملل، بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ با حضور در محل استقرار حجت‌الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق  و رئیس اسبق مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم ضمن خوش‌آمد گویی به هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب با تشریح وضعیت عراق و لزوم اتحاد همه طرف‌های سیاسی در کشور برای حل بحران سیاسی ایجاد شده و حرکت کشور عراق به سمت توسعه و پیشرفت عنوان کردند: خارج کردن کشور عراق از این وضعیت وظیفه همه طرف‌های سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه حل بحران‌ها باید توسط نخبگان کشور اتفاق بیافتد بیان کرد: آموزش نقش بسزایی در پیشرفت و تداوم حرکت کشور به سمت رشد و شکوفایی دارد. نخبگان تحصیل کرده باید بتوانند با اتحاد و توجه به مصلحت‌های کشور، بحران‌های ایجاد شده در کشور را حل و موانع پیشرفت کشور را برطرف سازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری با ابزار خوشحالی از این دیدار با تایید سخنان سید عمار حکیم بیان کردند: دانشگاه ادیان امیدوار است با امکانی که جهت تحصیل دانشجویان عراقی در ایران فراهم کرده است بتواند شاهد بر طرف شدن مشکلات کشور عراق در آینده‌ای نزدیک توسط فارغ التحصیلان خود باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم ایران اسلامی که در آن دانشجویان عراقی زیادی در حال تحصیل هستند این آمادگی را دارد که پایان‌نامه‌های دانشجویان عراقی را جهت حل چالش‌ها فرا روی دو ملت و همچنین حل بحران ایجاد شده در منطقه هدایت کند. این امر می‌تواند در بلند مدت باعث تولید پایان‌نامه‌های کاربردی جهت حل و فصل چالش‌ها و بحران‌های ایجاد شده در خصوص روابط دو ملت و همچنین چالش‌های جامعه شود.

 

مطالب مشابه