دکتر مهدی فرمانیان تاکید کرد؛

شاه کلید بیانیه گام دوم تمدن نوین اسلامی است

تاریخ انتشار:

معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذهب گفت: شاه کلید بیانیه گام دوم تمدن نوین اسلامی است. تمدن نوین فقط با دست شیعه محقق نمی شود باید برای رسیدن به این هدف همه نخبگان و ادیان و مذاهب دیگر دست به دست هم بدهند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ همزمان با ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(دامت برکاته) همایش «منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی ایران؛ با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب» در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان با اشاره به آزادی اهل سنت در ایران اظهار کرد: در ایران مذاهب مختلف اسلامی داریم. اهل سنت امروزه در ایران دارای حدود 15هزار مسجد، 500 حوزه علمیه، 100 مؤسسه دینی و 20 انتشارات دینی هستند.
وی تصریح کرد: بنابراین اهل سنت منزلت و جایگاه خوبی در ایران دارند. مسجد و حوزه علمیه مهمترین محل تبلیغ مذهب است و این مقدار امکانات و خدمات به اهل سنت داده شده است.
وی ادامه داد: منزلت ادیان و مذاهب در قانون اساسی ایران خوب است. درباره تعامل با مذاهب و ادیان بهترین مصوبات داریم اما در شیعه و اهل سنت روحیه تقریب نداریم. رسما مسئولی در یک استان مقابل بسیاری از مصوبات تقریبی می ایستد. باید روحیه تقریب را بین عموم مردم ببریم. برخی از کارهایی که صدا و سیما انجام می دهد که مردم ناراحت می شوند به دلیل این است که مسئول و کارگردان و … روحیه تقریب ندارد و کسی به آنها راهکار ارائه نمی دهد.
معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: باید چهار واحد آشنایی با مذاهب شیعه در مدارس اهل سنت و چهار واحد آشنایی با مذاهب اهل سنت در مدارس شیعه افزوده شود و باید همدیگر را بشناسیم. شورای عالی امنیت ملی مصوب کند که مسئولان و هر کسی که می خواهد در منطقه ای خدمت کند، باید آموزش ببینند و مذاهب و اقوام استان ها را بشناسد تا ضد مصوبات نظام عمل نکنند.

فرمانیان با اشاره به شان کارگزاران در نظام اسلامی اظهار کرد: مسئول وقتی در نظام ما مسئول می شود مسئول نظام است نه مبلغ شیعه و باید توجه داشت که انواع و اقسام مذاهب و ادیان در کشور وجود دارد و  ما باید همه را با یک چشم ببینم. این امر برای سایر مسئولان نظام نیز چنین است که نباید به مباحث دین و مذهب افراد کار داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: شاه کلید بیانیه گام دوم تمدن نوین اسلامی است. تمدن نوین فقط با دست شیعه محقق نمی شود باید برای رسیدن به این هدف همه نخبگان و ادیان و مذاهب دیگر دست به دست هم بدهند. لذا رهبر انقلاب فرمودند که وحدت و تقریب، استراتژی است و نه تاکتیک و باید همه ما این اصول را رعایت کنیم. دشمنان به دنبال اختلاف و حساسیت مذهبی هستند و نباید بهانه ای دست دشمنان داد.

 

مطالب مشابه