حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب؛

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دل مومنین جای داشت

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسمی که به مناسبت ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد با تبریک حلول ماه رجب و میلاد مسعود امام باقر(ع)  گفت.: امام باقر(ع) باقر العلوم بود و دانشگاه نیز محل علم و علم آموزی است لذا در حقیقت دانشگاه متعلق به امام باقر (ع) است.
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسملین سید ابوالحسن نواب همچنین با اشاره به جایگاه بزرگ و رفیع حضرت آیت‌ الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) بیان کرد: ما یک مرد بزرگ را از دست دادیم که شاید به زودی نتوانیم شبیه این مرد بزرگ را دوباره ببینیم. یک مرجع عالیقدر که همواره مدافع حریم اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) و پشتیبان مردم بودند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: یکی از خصوصیت‌های این مرد بزرگ این بود که هیچ کس نه از ایشان و نه از بیت محترم ایشان دلخوری و ناراحتی نداشت. همه به این مطلب اذعان دارند که تاکنون هیچ سخن و حرفی در خصوص برخی از مسائل مانند سوء استفاده‌های دولتی، اقتصادی یا هر مطلب دیگری که به هر نحوی به صورت سوئی برای ایشان و دفترشان مطرح شود وجود نداشت و ندارد. هیچ کس را تاکنون سراغ ندارم که گفته باشد که از طرف ایشان یا دفترشان تاکنون یک خلاف اخلاق، بی احترامی یا هر مطلب سوئی به او رسیده باشد.
حجت‌الاسلام و المسملین سید ابوالحسن نواب بیان کرد: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) مصداق یک آدم متقی و پرهیزکار بود که هیچ چیزی را برای خودش نمی‌خواست و  همیشه برای خدا و مردم کار می کرد و به همین خاطر بود که در دل مومنین جای داشت. کل مراجع و علما او را پذیرفتند و به دیدن ایشان می‌رفتند و از ایشان به عنوان شیخ المراجع والفقها یاد می‌کردند.
وی با اشاره به برخی از مواضع شخصی ایشان مخصوصا در خصوص فلسفه  گفت: البته ایشان یک سری مواضع و اندیشه‌های شخصی مثلا در خصوص فلسفه داشتند و فلسفه را قبول نداشتند اما این مسأله عقیده ایشان بود و اصلا بابت این قضیه جوسازی نکردند و هرگز در جامعه بر سر این عقیده غوغا به پا نکردند. این صرفاً یک اندیشه بود که برای دیگران هم قابل احترام بود. ما بارها شاهد این بودیم که فیلسوف برجسته آیت‌الله جوادی آملی به دیدار ایشان می‌رفتند.
ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: قبل از کرونا بنده مدام به دیدار ایشان می‌رفتم و رابطه خوبی با ایشان و دفترشان داشتم و ایشان نیز نظر لطف ویژه‌ای به دانشگاه ادیان و مذاهب داشتند و همیشه یاور و پشتیبان ما و دانشگاه ادیان و مذاهب بودند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب تاکید کرد؛ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همواره با انقلاب اسلامی همراه بود و با هیچ دولتی زاویه نداشت و بدون هیچ هراس و واهمه‌ای از کسی هر آن چیزی که معتقد بود را بیان می‌کرد. ایشان مرجعی بودند که بنده شاهد بودم که بدون هیچ گونه تعارفی نظرات خودشان را مستقیم و محکم با مقام معظم رهبری مطرح می‌کردند. این مطلب حتی در پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت ارتحال آیت‌الله العظمی صافی صادر شده نیز انعکاس داشته و ایشان در پیام خود فرمودند که آیت الله صافی گلپایگانی همواره درباره‌ مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود می‌کردند و بارها اینجانب را از نظرات و مشورت های خود مطلع و بهره‌مند می ساختند.
وی با اشاره به همزمانی رحلت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی و دهه فجر بیان کردند: ایشان در آغاز پیروزی انقلاب پیشتوانه انقلاب و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) بودند و سمت‌های مهم اجرایی داشتند و بعد از آنکه از پست‌های دولتی فاصله گرفتند همواره در ارتباط با مسئولین نظام بودند و مطالب و دغدغه‌های خود را همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند به آنها منتقل می‌کردند واگر انتقاد‌هایی هم داشتند قطعا انتقاد‌های سازنده و از سر دلسوزی بود و نباید در خصوص مراجع بزرگ که همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده‌اند دچار سیاست زدگی بشویم و احیاناً دچار خطا شویم و به آنها بی احترامی کنیم.
حجت‌الاسلام و المسملین سید ابوالحسن نواب در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر برخی‌ها از روی آگاهی و یا ناآگاهی و با نا دیده گرفتن رشد و اسقلال کشور  تنها ترین راه رهایی از برخی مشکلات را برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بیان می‌کنند و با ادبیات بسیار تند و با نا انصافی نسبت به مسئولان کشور خدمات چشگیر انقلاب اسلامی را نادیده می‌گیرند و در برخی جلسات و مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی با ارائه تحلیل‌های نادرست سعی در انحراف افکار عمومی دارند،البته برخی مشکلات در کشور وجود دارد ولی این فقط کشور عزیزمان ایران نیست که دچار این مشکلات شده است و همه کشورها به نوعی این مشکلات را یا تجربه کرده و یا با آن روبرو هستند و من با توجه به اینکه کشورهای مختلفی را از نزدیک دیده‌ام و با مردمان آنها زندگی کرده‌ام با قاطعیت می‌گویم که کشور ما از هر لحاظ در منطقه نمونه است و ما باید شکرگزار این انقلاب و  قدردان رهبری باشیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با رد  برخی اظهاراتی که گفته می‌شود مردم خسته‌ شداند و دیگر امیدی برای آینده ندارند، بیان کرد، در این مملکت مردمانی هستند که در پشت صحنه در حال زحمت کشیدن و تلاش برای پیشرفت این انقلاب و نظام هستند. جوانان پر عشق، پرسوز و پر‌انگیزه و مردان بزرگی که دارند کار می‌کنند و کشور را رو به جلو می‌برند و من معتقدم که کشور محکم و جدی و به طریق خوبی در حال رشد و توسعه و شکوفایی است.
وی ادامه داد: کشور ما بر اساس یک اصول مشخص و با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اداره می‌شود و  با اتکا بر خداوند متعال و با حفظ وحدت کلمه در حال رسیدن به قله‌های پیشرفت است و مردم ثابت کرده‌اند که پشتیبان این انقلاب و نظام و رهبری هستند و این را خوب می‌دانند که این مملکت مملکت امام زمان(عج) است و قدرتمند، شکوهمند، پر از عزت و امید به سمت جلو در حال حرکت است و تنهاترین راه برون رفت از این مشکلات مقاومت،همدلی و اتحاد و تکیه بر توان داخلی است.

 

 

مطالب مشابه