معاون وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق تاکید کرد؛

باعث افتخار است که دانشجویان عراقی در ایران تحصیل می کنند

تاریخ انتشار:

دکتر حازم باقر طاهر معاون وزیر علوم عراق و هیئت همراه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن دیدار با مسئولین این دانشگاه،در جریان آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان عراقی قرار گرفتند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در دیدار با معاون و هیات وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق گفت: اراده مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب حل برخی مشکلات موجود در زمینه تحصیل دانشجویان عراقی است و در این زمینه با دکتر نبیل کاظم عبدالصاحب، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق و همچنین سفیر این کشور در ایران نیز نشست مشترک برگزار کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: عراق سرزمین ائمه ما است و ما احترام خاصی به عراق و ملت عزیز آن قائلیم و دانشجویان عراقی را مثل دانشجویان کشور خود می‌دانیم و امیدواریم میزبان خوبی برای دانشجویان عراقی در دانشگاه ادیان و مذاهب باشیم.

وی افزود: ما در قبال کلیه دانشجویان بین المللی خود، به‌ خصوص دانشجویان عراقی احساس مسئولیت می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار می‌بندیم.

در ادامه دکتر حازم باقر طاهر معاون وزیر علوم عراق، با اظهار خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با مسئولین این دانشگاه گفت: ما امروز برای بررسی و تعامل همکاری بیشتر و بررسی وضعیت دانشجویان عراقی و برخی مشکلات به وجود آمده در اینجا هستیم تا بتوانیم درباره رفع آن‌ها اقدام کنیم.

معاون وزیر علوم عراق افزود: وزارت علوم عراق قصد دارد فهرست جدیدی از دانشگاه‌های مورد تایید این کشور در ایران را اعلام کند، و بیشتر دانشگاه‌های دولتی ایران در این فهرست قرار خواهند گرفت.
وی گفت: باعث افتخار است که دانشجویان عراقی در ایران تحصیل می‌کنند و دانشگاه‌های ایران نباید هیچ تفاوتی بین دانشجویان عراقی و ایرانی بگذارند.

معاون وزیر علوم عراق یکی از مشکلات دانشجویان را طول کشیدن زمان صدور ویزای تحصیلی و مجوزهای ورود و خروج دانشجویان اعلام کرد و خواستار رفع آن‌ها شد.
دکتر حازم باقر طاهر افزود: ما در وزارت علوم عراق دنبال این هستیم که توافق نامه دو کشور در سال‌های گذشته را در خصوص تبادل استاد، پژوهش‌های مشترک و دوره‌های تحقیقانی و بورس‌های تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت اجرایی کنیم.
در ادامه این دیدار معاون وزیر علوم عراق ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه ادیان و مذاهب،در یک فضای صمیمی با دانشجویان عراقی مشغول به تحصیل در این دانشگاه نیز گفت‌وگو کرد و به مطالبات آن‌ها پاسخ داد.

 

 

مطالب مشابه