دکتر مصطفی جعفرطیاری مطرح کرد؛

حضرت زهرا(س) تفکیک ناپذیری دین از سیاست را به جهانیان اعلام کرد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و روز مادر و هفته زن برگزار شد،از بانوان شاغل در دانشگاه ادیان و مذاهب تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفر‌طیاری در این مراسم با تبریک سال‌روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) و با اشاره به جایگاه زن و مقام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:مقام زن در اسلام،مقام منحصر به فرد است و از نظر مقام انسانی هیچ تفاوتی با مرد ندارد و در عظمت زن همین بس که نسل پیامبر اسلام (ص) توسط یک زن که اشرف زنان عالم بود ادامه یافت.
وی اضافه کرد؛ حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در بیانی فرموده‌اند: اگر قرار بود از میان  زن‌ها پیامبری برانگیخته شود قطعا آن پیامبر حضرت زهرا(س) بود.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد؛ حضرت زهرا(س)  پیامبر نبود ولی محدثه بود و ما در روایات داریم که بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) جبرئیل امین بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد.
دکتر جعفر طیاری افزود؛ ویژگی‌هایی که حضرت زهرا(س) داشت حتی شخص نبی مکرم اسلام(ص)از این ویژگی‌ها برخوردار نبود،این بانوی دوعالم دارای بهترین پدر،بهترین همسر و بهترین فرزندان بوده و پیروی از سلوک و منش حضرت فاطمه زهرا(س) روشنایی بخش مسیر زندگی است و حضرت زهرا(س) بهترین الگو در زندگی هر انسان است.
قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد؛ حضرت زهرا(س) با دفاع از ولایت و امامت تفکیک ناپذیری دین از سیاست را به جهانیان اعلام کرد.
دکتر جعفرطیاری در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از از بانوان شاغل در دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد؛ فرصت خدمت کردن افتخاری است که شامل همه نمی‌شود و شما می‌توانید با تاسی به حضرت فاطمه(س) با حفظ عفاف و حجاب بیانگر معارف اهل بیت(ع) باشید و از این فرصت پیش آمده برای خدمت در راستای اهداف نظام و انقلاب به نحو شایسته استفاده کرده و پیش‌قدم باشید.
گفتنی است در این جلسه که دکتر رضا دلاوری مدیرکل منابع انسانی و برخی دیگر از مسئولین دانشگاه حضور داشتند با تقدیم هدایایی از بانوان حاضر در این مراسم تجلیل شد.

 

مطالب مشابه