حجت الاسلام والمسلمین قوامی مطرح کرد؛

کوچک شماری گناه باعث طغیان می شود

تاریخ انتشار:

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه درس اخلاق با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در جمع اساتید ، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه با اشاره به آیه 31 سوره نساء گفت: خداوند تبارک وتعالی در این آیه شریفه می‌فرماید که «اگر از گناهان کبیره که از آن نهى شده اید اجتناب کنید گناهان صغیره شما را خواهیم بخشید»

وی با شرح این آیه شریفه اضافه کرد؛ در معارف دینی ما گناه به کبیره و صغیره تقسم شده است و بزرگان دینی ما تاکید فراوان داشته‌اند که انسان برای سعادت خود باید از ارتکاب گناهان صغیره پرهیز کند برای اینکه انجام دادن گناه صغیره باعث ارتکاب گناه کبیره خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه  گفت: امروزه عمده بسیاری از گناهان کبیره،سیاسی است و قدرتمندان به آن مبتلا می‌شوند و باید کسانی که زمامدار امور مردم  هستند از گناهان جاه طلبانه و قدرطلبانه دور شوند و به فکر خدمتگزاری باشند.

وی افزود؛ جاه‌طلبی و قدرت طلبی باعث می‌شود که برخی افراد در مقابل نظام اسلامی بایستند و دین و دنیای خود را خراب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی اضافه کرد؛ باید توجه داشته باشیم که برخی از گناهان صغیره،کبیره است و اباحه‌گری باعث سقوط انسان می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد؛ کوچک شماری گناه باعث طغیان و سرکشی در مقابل خداوند شده  و گاها تاخیر در مجازات گناه باعث توهم می‌شود.

مطالب مشابه