در نشست صمیمی با دانشجویان عراقی مطرح شد:

تلاش دانشگاه ادیان و مذاهب به منظور پیوند هر چه بیشتر دو ملت ایران و عراق

تاریخ انتشار:

نشست صمیمی  رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و روسای دانشکده ها با دانشجویان عراقی به صورت حضوری و بر خط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که دانشگاه ادیان و مذاهب تلاش می کند تا در یک بستر آکادمیک روابط بین دو ملت ایران و عراق را تقویت کند، گفت: اکثریت  دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه اهل کشور عراق هستند و به همین دلیل تلاش شد تا این نشست صمیمی به منظور رصد و حل مشکلات عمده‌ای که این دانشجویان در طول روند تحصیل با آن مواجه هستند برگزار شود تا در یک دیدار بی واسطه و رودررو، دانشجویان به بیان مشکلات خود بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری افزود: رصد مشکلات و مسائل پیش روی دانشجویان و کادر دانشگاه و همچنین ایجاد حس قرب و نزدیکی بین دانشجویان و رئیس دانشگاه و مدیران مجموعه های مختلف، از مهمترین اهداف برگزاری این جلسه بود.
معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب در بیان مهمترین مشکلات مطرح شده در این جلسه از سوی دانشجویان عراقی گفت: دریافت ویزای تحصیلی و اقامت از مهمترین مشکلاتی بود که در این جلسه مورد پرسش دانشجویان قرار گرفت.
وی گفت: ما تلاش کردیم تا با برپایی دفتر کنسولگری در دانشگاه، تا حدی این مسئله را برای دانشجویان تسهیل و روند دریافت ویزا و امکان مقدمات اقامت را کوتاه‌تر کنیم اما در بیانی کلی‌تر باید گفت که بسیاری از مسائل و مشکلات پیش رو، مربوط به دانشگاه و مسائل داخلی آن نیست و از عهده دست اندرکاران خارج است و مربوط به قوانین حاکم بر دو کشور می شود.
حجت الاسلام والمسلمین تسخیری افزود؛ همچنین قطع اینترنت، قطع برق در زمان برگزاری کلاس‌های مجازی و مسائل مربوط به شهریه از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که تلاش شده است تا با تایید کارشناسان رصد کلاس ها، تمهیداتی اندیشیده شود تا دانشجویانی که با مشکلاتی از این قبیل مواجه می شوند در مواقع امتحانات و یا پس از برگزاری کلاس‌ها، همکاری‌های لازم با آنها انجام شود.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه در پاسخ به شبهه‌ای مبنی بر تساهل علمی دانشگاه با برخی دانشجویان غیر ایرانی و همچنین ضعف بنیه‌های علمی فارغ التحصیلان در این خصوص گفت: حفظ اعتبار علمی دانشگاه ادیان و مذاهب برای مسئولان و دست اندکاران علمی این دانشگاه بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است چرا که در واقع به واسطه حضور دانشجویانی از بیش از 35 کشور در این دانشگاه، مسئله اعتبار کشور عزیزمان ایران اسلامی مطرح است و تلاش می شود تا کادر علمی و اجرایی این دانشگاه از هر نظر؛ چه علمی و چه فرهنگی، نماینده‌ای شایسته برای معرفی کشور عزیزمان ایران اسلامی باشند.
وی همچنین افزود: به منظور رد این شبهه نیز کادر آموزشی دانشگاه برای پذیرش دانشجو در مقاطع عالیه شرط معدل قرار داده است و دانشجویانی با کمتر از معدل 14 پذیرش نخواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمین تسخیری با اشاره به ضرورت تقویت روابط با مردم سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه گفت: ما بر این باوریم که اگر روابط آکادمیک میان ملت ها تقویت شود روابط اقتصادی، فرهنگی و امنیتی نیز تقویت خواهد شد. و از طرفی این رفت و آمدها که رفت آمد خانواده ها را نیز به همراه دارد باعث رونق گردشگری و اقتصادی هر شهر می شود و دانشگاه ادیان و مذاهب تلاش می‌کند تا این بستر را برای سایر دانشگاه‌های تخصصی کشور نیز تسهیل کند.
وی در پایان به رسم مهمان نوازی‌ها و مهمان دوستی ایرانی‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که تک تک ما با تمامی مسافران و مهمانانی که به کشورمان بنابر هر دلیلی سفر می کنند رفتاری سراسر احترام داشته تا هر یک سفیری معتبر برای معرفی فرهنگ کشور عزیزمان به سایر کشورها باشیم.
گفتنی است در حال حاضر 13 دانشکده دانشگاه ادیان و مذاهب در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از سایر کشورها دانشجو می پذیرد.

 

مطالب مشابه