حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب؛

ترکیه کشور مهم و تاثیر گذاری در دنیای اسلام است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ مجید جان،رایزن امور دینی سفارت جمهوری ترکیه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن خوش آمد گویی به آقای مجید جان  و هیئت همراه گفت: ترکیه کشور مهم و تاثیر گذاری در دنیای اسلام است و ما مفتخریم دانشجویانی از این کشور دانشگاه ادیان و مذاهب را برای ادامه تحصیل برگزیده‌اند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه دانشجویانی  از 35 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل می باشند افزود، 85 در صد دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند و دانشگاه ادیان و مذاهب تنها دانشگاهی است که همه مذاهب و ادیان در آن تدریس می‌شوند و طالبان علم و دانش می‌توانند در این دانشگاه،در فضایی کاملا علمی  به تحقیق و پژوهش در مورد علاقمندی‌های خود بپردازند.
وی با بیان این‌که دانشگاه ادیان و مذاهب فقط در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد ادامه داد، برخی از اساتید ما غیر ایرانی و از کشورهایی مانند: ترکیه، عراق، هند و … هستندو یکی از نکات قابل توجه در این دانشگاه این است که سعی می‌شود برای تدریس ادیان گوناگون از اساتید و شخصیت‌های برجسته همان دین دعوت شود.
در ادامه این جلسه رایزن امور دینی سفارت جمهوری ترکیه با اظهار خوشحالی از دیدار با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و  تشکر از  ایشان  جهت تاسیس این دانشگاه ، با بیان دیدگاه‌های خود درباره اهمیت گفت‌وگوی ادیان و مذاهب ابراز امیدواری کرد، همکاری‌های مراکز علمی و دانشگاهی کشور ترکیه با دانشگاه ادیان و مذاهب توسعه یابد.

گفتنی است:در این جلسه که با حضور معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری نکاتی را درباره گفتگوی ادیان و اهمیت همکاری کشورهای اسلامی با یکدیگر بیان نمود.

 

مطالب مشابه