در راستای گسترش همکاری‌ها؛

آغاز همکاری های علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه بوهیمیان جمهوری چک

تاریخ انتشار:

پیتر پلیکان، نماینده دانشگاه وست‌بوهیمیان جمهوری چک با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛در این دیدار صمیمانه، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری با اشاره به اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه بین‌المللی است و از نظر جذب بیشترین دانشجوی بین‌المللی، یکی از مراکز علمی پیشرو در ایران محسوب می‌شود گفت:از سال‌های گذشته دانشگاه ادیان و مذاهب روابط گسترده و مطلوبی با دانشگاه‌های مختلف اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا داشته و تاکنون هیئت‌های علمی متعددی را به این‌کشورها جهت ‌برگزاری دوره‌های علمی اعزام کرده و از طرفی میزبان هیئت‌های علمی متعددی از سراسر جهان نیز بوده است.

وی افزود:با این حال دانشگاه ادیان و مذاهب همچنان تمایل به افزایش و گسترش رابطه با دانشگاه‌های سراسر جهان را دارد.

پیتر پلیکان، نماینده دانشگاه وست‌بوهیمیان چک نیز با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب و سفرهای متعدد دانشجویی که توسط این دانشگاه برگزار شده است گفت: دانشگاه وست بوهیمیان از چنین سفرهایی حمایت کرده و می‌تواند در سال‌های آینده در صورت از بین رفتن مشکلات بیماری کرونا میزبان چنین سفرهایی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ادیان و مذاهب همکاری علمی دو دانشگاه آغاز شده و دانشگاه وست‌بوهمیان جمهوری چک و دانشگاه ادیان و مذاهب بتوانند برای برگزاری دوره‌های مختلف علمی توافق‌های طولانی‌ مدت‌تری داشته باشند.

در ادامه این نشست یک قرار داد همکاری با محوریت تبادل استاد،توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر تسخیری به نمایندگی از دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر پیتر پلیکان به نمایندگی از دانشگاه بوهیمیان جمهوری چک امضا شد.

بر اساس این قرار داد که با حمایت سازمان ارآسموس اجرایی خواهد شد سه نفر از اساتید دانشگاه وست‌بوهمیان در بهمن ماه ۱۴۰۰ برای برگزاری دوره‌هایی به زبان انگلیسی در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور خواهند یافت، همچنین در خرداد سال ۱۴۰۱ سه استاد از دانشگاه ادیان و مذاهب میهمان دانشگاه بوهیمیان جمهوری چک خواهند بود.

لازم به ذکر است محور تبادلات علمی در این پروژه، موضوعات مرتبط با شیعه شناسی است.

مطالب مشابه