حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب؛

دانشگاه ادیان آمادگی هرگونه حمایت علمی و پژوهشی در زمینه قرآن پژوهی را دارد

تاریخ انتشار:

حجت الاسلام و المسلمین  محمد فاکر میبدی رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.

به برکت انقلاب اسلامی اقدامات فرهنگی و آموزشی باارزشی حول محور قرآن صورت گرفته است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛در این دیدار صمیمی حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در  خصوص ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه سخن گفت و بر تعامل و همکاری بیش از پیش دانشکده علوم و معارف قرآنی و انجمن قرآن پژوهی حوزه تاکید کرد.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این‌که به برکت انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته اقدامات فرهنگی و آموزشی باارزشی حول محور قرآن در کشور صورت گرفته است، تأکید کرد با این وجود هنوز زمینه‌های گوناگونی پیرامون این میراث عظیم پیامبر خاتم وجود دارد که در آن‌ها فعالیتی جدی صورت نگرفته و نهادهای حوزه و دانشگاه باید متولی آن شوند.

درب دانشگاه ادیان و مذاهب به روی تمام علاقه‌مندان به دانش‌ قرآنی از هر آئین و مذهب و ملیت باز است

 

وی افزود دانشگاه ادیان و مذاهب به همین منظور و برای عهده‌دار شدن بخشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی که می‌توان با محوریت قرآن به آن‌ها پرداخت،دانشکده علوم و معارف قرآنی را در این راه‌اندازی کرده است که درب آن به روی تمام علاقه‌مندان به دانش‌ قرآنی از هر آئین و مذهب و هر ملیتی باز بوده و آمادگی حمایت از هرگونه فعالیت علمی در این راستا را دارد.

زمینه‏ سازی برای حضور اعضا در مجامع علمی بین‏ المللی

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد فاکر میبدی نیز در مورد انجمن قرآن‌پژوهی گفت: به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای‏ فعالیت‏‌های علمی در زمینه علوم قرآنی، در سال ۱۳۸۲ انجمن قرآن‏ پژوهی حوزه تاسیس شد و اموری همچون ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، تشكیل گردهمایی‏ های علمی، شناسایی پژوهشگران رشته علوم قرآنی، ایجاد همكاری با انجمن‏‌ها و مراكز علمی مربوط در داخل و خارج از كشور، انتشار كتب و نشریات علمی، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از استادان ممتاز و زمینه‏ سازی برای حضور اعضا در مجامع علمی بین‏ المللی را در دستور کار خود دارد.

نشر معارف قرآنی با همکاری انجمن قرآن پژوهی حوزه

در این دیدار که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر محمدرضا ملانوری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی و برخی دیگر از اعضای این دانشکده برگزار شد،دکتر ملانوری با ارائه گزارشی از فعالیتهای دانشکده علوم و معارف قرآنی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان عرب زبان علاقمند به یادگیری معارف قرآنی در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند. از اینرو زمینه‌ای مناسب برای تربیت کارشناسان و متخصصان قرآنی جهت تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در دیگر کشورها فراهم است و امیدواریم با همکاری  اساتید انجمن قرآن پژوهی حوزه که دغدغه فعالیت و همکاری بین المللی نیز دارند،به وظیفه خود در راستای نشر معارف قرآنی عمل نماییم.

در خاتمه حاضرین در خصوص زمينه‌‏سازی برای تعميق و توسعه مباحث علوم قرآني، پرورش نيروهای انسانی مناسب، ايجاد زمينه مناسب براي تضارب آرا و گفت وگوهای علمی در زمينه مورد نظر و  همچنین سامان‏‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی در زمينه قرآن‌پژوهی به بحث و گفتگو پرداختند.

 

مطالب مشابه