معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب خبر…

آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه ادیان با بورس تحصیلی

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رحمان بوالحسنی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگویی از آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون اختصاصی دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد.

وی درباره شیوه پذیرش در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب به دو شیوه نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌کند. روش نخست از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد و علاقه‌مندان می‌بایست با شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش، پس از قبولی، رشته‌های دایر در دانشگاه ادیان و مذاهب را برای تحصیل انتخاب نمایند.

بوالحسنی درباره دیگر روش جذب دانشجو در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: شیوه دیگر، آزمون اختصاصی ویژه طلاب و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های حوزوی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. برنامه ثبت‌نام و برگزاری این آزمون طریق کانال‌های ارتباطی دانشگاه ادیان و مذاهب یعنی پایگاه اینترنتی urd.ac.ir و کانال دانشگاه در فضای مجازی به آدرس @adyan_uni اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون ثبت‌نام آزمون اختصاصی دانشگاه ادیان و مذاهب در جریان است و آخرین مهلت ثبت‌نام برای آزمون اختصاصی طلاب و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های حوزوی در مقطع دکتری، روز سه‌شنبه پانزدهم تیرماه 1400 است. ثبت‌نام در آزمون مقطع کارشناسی ارشد نیز هم‌چنان ادامه دارد و این آزمون پنجم شهریورماه 1400 برگزار خواهد شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مصاحبه‌های داوطلبان دکتری معرفی‌شده از سازمان سنجش که از طریق آزمون سراسری گزینش اولیه شده‌اند، از چهارشنبه شانزدهم تیرماه 1400 آغاز خواهد شد.

بوالحسنی درباره تسهیلات تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاهی غیردولتی و غیرانتفاعی است که با شهریه دانشجویان اداره می‌شود. با این حال جهت بالا بردن سطح کیفی آموزش و حمایت از نخبگان حوزوی و دانشگاهی مقرر شده است در مقطع دکتری از هر رشته یک نفر بورسیه شود. شرایط این بورس در سایت دانشگاه قابل رؤیت است. هم‌چنین تمام طلابی که در مقطع کارشناسی ارشد داوطلب تحصیل به صورت حضوری در شهر قم هستند، می‌توانند از بورس تحصیلی استفاده کنند.

مطالب مشابه