روابط عمومی دانشگاه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد؛

در برابر زبان زور صهیونیست ها، چاره ای جز مقاومت مسلحانه وجود ندارد

تاریخ انتشار:

در پی پیروزی‌های جبهه مقاومت فلسطین روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله القاصم الجبارین

یک بار دیگر، غزة العزة، حماسه آفرید و دشمن صهیونیست را به عقب‌نشینی واداشت. این بار، جای فلاخن‌های سنگ‌انداز را موشک‌هایی پر کرد که مهم‌تر از اهدافی که نشان می‌گرفتند، دست یافتن این سرزمینِ در حصار، به قطعات و فناوری آنها بود که جهان را در بهت و حیرت فرو برد.

گرچه پیشنهاد سپردن سرنوشت فلسطین به همه ساکنان فعلی و کوچ داده شده آن را جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و هم‌چنان بر آن پافشاری می‌کند، اما گویا در برابر زبان زور صهیونیست‌ها، چاره‌ای جز مقاومت مسلحانه وجود ندارد. مقاومت آن‌قدر قدرت دارد که می‌تواند هم‌زمان، هم ارتش تا دندان مسلح اسرائیل را که مستظهر به حمایت‌های اروپا و آمریکاست به عقب‌نشینی وادارد و هم می‌تواند جریان سازش و تطمیع یا عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی را به محاق ببرد، چنان‌که پرده جدید مقاومت غزه‌نشینان و مَقدِسیان تا مدت‌ها صفقة القرن و تطمیع را از فهرست برنامه‌های در دست اقدام خارج کرد.

در این حماسه جدید، آن‌چه تازه بود و نویدبخش، هم‌بستگی فراگیر فلسطینی‌های داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی بود (اعم از ساکنان باریکه غزه، ساکنان کرانه باختری رود اردن در همه بخش‌های تحت سيطره حکومت خودگردان و رژیم صهیونیستی و به‌ویژه، ساکنان مناطق اشغال شده ۱۹۴۸)، آن هم با محوریت مسجد الاقصی.

دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن پاسداشت حریم همه ادیان ابراهیمی و با تأکید بر گفت‌وگو و تعامل سازنده میان عالمان و پیروان سه دین توحیدیِ اسلام، مسیحیت و یهودیت، ناکامی صهیونیست‌ها را که حساب‌شان از عموم یهودیان جداست، به فال نیک می‌گیرد، به همه شهیدان مقاومت اسلامی در غزه و در جای‌جای فلسطین اشغالی درود می‌فرستد و به حماس و جهاد اسلامی و همه ارکان مقاومت اسلامی و نیز به دولت و ملت فلسطین، در تثبیت نهج مقاومت و نشان دادن عملیِ وحدت اسلامی در میدان نبرد تهنیت می‌گوید. و ما النصر إلا من عند الله العزيز الحكيم.

مطالب مشابه