جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد برگزار شد:

مطالعه تحلیلی نقش رسانه در پرداختن به موضوعات اجتماعی خشونت علیه زنان در شهر میسان

تاریخ انتشار:

در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجوی عراقی حیدر عباس حسین با عنوان «مطالعه تحلیلی نقش رسانه در پرداختن به موضوعات اجتماعی خشونت علیه زنان در شهر میسان»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا به عنوان استاد راهنما و دکتر میثم ایرانی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

تحقیق درباره نقش رسانه‌ها در پرداختن به موضوعات اجتماعی خشونت علیه زنان در میسان در خلاصه‌ای از تلاش برای پایش و تجزیه و تحلیل پدیده خشونت و پرداختن به آن و آگاهی از عوامل ایجاد کننده آن است و محیط اجتماعی عراق و نقش نهادهای رسانه‌ای در پرداختن به پدیده خشونت و تحلیل فرهنگ خشونت علیه زنان در جامعه و نقش رسانه‌های عراق را روشن کند.

اهمیت این تحقیق از آنجا ناشی می‌شود که تأثیرات منفی و مثبت نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری فرهنگ جامعه را روشن می‌کند، خواه با روح سیستم فکری در جامعه عراق سازگار باشد یا نباشد. به طور کلی و جامعه میسان به طور خاص و اهمیت مطالعه این موضوع این است که آن را تلاشی برای محافظت از جامعه عراق به‌نوعی می‌دانند. به طور کلی جامعه میسان به طور خاص، و بنابراین این مطالعه یک تلاش متوسط برای برقراری امنیت اجتماعی و کمک به بازسازی ساختار اجتماعی تمرینات از طریق ابزار تحقیق مشخص شد که نقش رسانه‌ها در پرداختن به مسئله خشونت علیه زنان در جامعه عراق و میسان در سطح مورد نیاز نبوده و به هدف خود نرسیده است. بلکه رسانه‌ها به طور کلی تأثیری در درمان بسیاری از پدیده‌های انحرافی اجتماعی که مهم‌ترین آنها پدیده خشونت علیه زنان است. می توان گفت كه وی در ارائه و اشاعه پدیده خشونت علیه زنان به صورت قوی و عالی توفیق داشته است و این ارائه به این شیوه احساسی از شاخص‌های خطرناك محسوب می‌شود.

مطالب مشابه