دکتر رحمان بوالحسنی:

وظیفه می دانیم به سفارشات تقریبی مقام معظم رهبری عمل کنیم

تاریخ انتشار:

دکتر رحمان بوالحسنی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان اهل‌سنت که روز چهارشنبه 20 اسفندماه 1399 در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با بیان این‌که دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در مسیر علم و دانش قدم برمی‌دارند و هدف آن‌ها تبیین دقیق اسلام است، گفت: امروزه در فضای کشورهای مختلف می بینیم که آن‌چه در مقابل استعمار قرار می‌گیرد، اسلام است. اگر به تاریخ هندوستان نگاهی بیندازید می‌بینید که شیعه و سنی در آن‌جا در مقابل استعمار ایستادند.

در اسلام دو بعد وجود دارد. یک بعد این است که اسلام با توجه آن قدرت و جلالی که دارد و بعد جمالی‌اش که فرهنگ و ادبیات است، شاید استعمار از آن یک استیحاشی دارد و می‌خواهد کاری کند که مسلمانان مشغول به خود باشند. لذا نیاز به این است که در تبلیغ اسلام وجه فرهنگ و معنویت را تبیین کنیم. لذا دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به رسالت‌هایی که دارد و با توجه به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در تقریب مذاهب، فضایی را فراهم کرده که دانشجویان از ادیان مختلف بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند و وظیفه خود می دانیم سفارشات تقریبی مقام معظم رهبری را در دانشگاه ادیان و مذاهب سرلوحه خود قرار دهیم و به منصه ظهور برسانیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که بیش از ۲۵۰ نفر از برادران اهل‌سنت در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، گفت: از این میزان بیش از ۵۰ درصد، از دانشجویان خارجی هستند. ۶۰ نفر از برادران اهل‌سنت نیز تاکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند.

بوالحسنی گفت: طلاب اهل‌سنتی که نتوانسته‌اند به هر دلیل مدرک سطح دو خود را دریافت کنند، با شرکت در دوره تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب می‌توانند ضمن دریافت مدرک سطح دو حوزه، در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت و به صورت مجازی به ادامه تحصیل بپردازند.

وی در پایان یادآور شد: مجوز دو رشته کارشناسی فقه حنفی و فقه شافعی را دریافت کرده‌ایم و ان شاء الله از سال آینده دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند. ضمن آن‌که تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب برای همه برادران شیعه و سنی آزاد است و هرکس در هر رشته‌ای که مایل است می‌تواند تحصیل کند. اما این‌که بیشتر دوستان اهل‌سنت به صورت مجازی تحصیل می‌کنند، به دلیل بعد مسافت است و این امتیازی است که برای دوستان اهل‌سنت در نظر گرفته‌ایم. در عین حال اگر کسی مایل به تحصیل حضوری باشد می‌تواند در رشته‌های حضوری شرکت کند.

مطالب مشابه