بازدید دکتر حسینی از دانشگاه ادیان و مذاهب؛

همکاری ها با دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش می یابد

تاریخ انتشار:

دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه، از رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان شخصیتی علمی و فرهنگی یاد کرد که خدمات ارزشمندی در طول سال‌های مدید در حوزه تقریب در فضای بین‌الملل ارائه کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو دانشگاه در آینده بیش از پیش گسترش یابد و مفاد تفاهم‌نامه امضا شده بین دو  طرف عملیاتی شود.

حسینی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی قصد توسعه فعالیت‌های خود را دارد و در این راستا مایل است از تجربیات دانشگاه ادیان و مذاهب بهره ببرد. پژوهش، مجلات و آموزش مجازی نیز ازجمله حوزه‌هایی است که دانشگاه مذاهب اسلامی تمایل خود را برای استفاده از تجربیات دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام می‌دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این دیدار به ابعاد بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب و برگزاری دوره‌های بین‌المللی به صورت مجازی اشاره کرد.

وی از دکتر حسینی به عنوان نیرویی توانمند یاد کرد که در سمت‌های گوناگون هم‌چون وزارت، سفارت، مجلس و دانشگاه پیام نور شایستگی‌های خود را نشان داده است.

سید ابوالحسن نواب در ادامه گفت: دو دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه مذاهب اسلامی هم‌خوان‌ترین دانشگاه‌ها با یکدیگر هستند و آمادگی داریم رشته‌های مشترک با دانشگاه مذاهب اسلامی راه‌اندازی کنیم. دانشگاه ادیان و مذاهب رشته‌های منحصر به فردی هم‌چون مطالعات زنان، رسانه و حقوق دارد که از رشته‌های مطرح و پرمخاطب دانشگاهی هستند و می‌توانیم در این زمینه با دانشگاه مذاهب اسلامی همکاری کنیم.

در این دیدار هم‌چنین حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرطیاری قائم‌مقام رئیس، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فرمانیان معاون پژوهشی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سلطانی رئیس دانشکده مذاهب، دکتر رحمان بوالحسنی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر محسن مسچی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دکتر قاسم جعفری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند.

دکتر حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه در ادامه از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب بازدید کردند.

مطالب مشابه