در چکیده این رساله آمده است:
پژوهش حاضر با هدف بررسی شیوههای تبلیغی داعش که بر اساس تاکتیکهای جنگ نرم صورت پذیرفته، انجام شده است. این گروه، به منظور معرفی تشکیلات، برنامهها، اعتقادات و انتشار اخبارشان از رسانه و خصوصاً مکتوبات استفاده برده است. یکی از مهمترین این مکتوبات، هفتهنامه النبأ میباشد. داعش در این هفتهنامه با استفاده از اخبار، مقالات، تصاویر و اینفوگرافیها دست به تبلیغات زده و با استفاده از شیوههای جنگ نرم به دنبال نفوذ در مخاطب بوده و به جذب و بهکارگیری آنان پرداخته است و با استفاده از تاکتیکهای جنگ نرم در هفتهنامه النبأ، به یاری عرصه جنگ سخت و نظامی خود پرداخته است. به منظور رسیدن به نتایج مطلوب در این پژوهش، بهترین روش استفاده از این هفتهنامه منتشر شده توسط داعش میباشد که بدین منظور تعداد 84 شماره اول این هفتهنامه را که طی یک سال منتشر شده است، به روش توصیفی مورد بررسی قرار دادهایم. نتایج نشان میدهد که گروه تکفیری تروریستی داعش، در هفتهنامه النبأ، به صورت مستقیم و غیرمستقیم دست به تبلیغات زده است و از تاکتیکهای جنگ نرم در این زمینه بهره برده است و با انتشار متن و فایلهای آن در فضای مجازی، محتواهای خود را در دسترس مخاطبان در سراسر دنیا قرار داده است تا با رسوخ در ذهن مخاطب، بتواند نسبت به جذب و بهکارگیری نیروی انسانی اقدام نماید.