میلاد پیامبر رحمت حضرت عیسی مسیح (ع) مبارک باد

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع)

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی پیامی صادر کرد.

متن این پیام چنین است:

حضرت عیسی مسیح(ع) هم‌چون حضرت محمد مصطفی(ص) در نزد عالمیان، پیامبر رحمت خداوند شناخته شده است. این پیامبران رحمت الهی که امروز بیشترین پیروان ادیان و اکثر مؤمنان جهان دل در گروشان دارند آموزه‌های مشترکی را در جهانی وام گذارده‌اند که اگر این آموزه‌ها به‌درستی اجرا شود شاهد این جنایات و بدخویی‌های گسترده در جهان بشریت نخواهیم بود.

همان‌گونه که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام خود به مناسبت کریسمس آورده است تفاوت‌ها خود امری طبیعی و ارزشمندند نه خطرناک اما اینکه همواره امروز به بهانه تفاوت‌های دینی و مذهبی نزاع‌های فراگیر درمی‌گیرد یا آنکه خودبرتربینی نژادی سبب می‌شود رژیمی، دولتی علیه مردم و ساکنان یک منطقه بنیان نهد و به بهانه‌های موهوم هرروزه خون کودکان و بی‌گناهان را بریزد، نشان‌دهنده آن است که این تفاوت‌های طبیعی و ارزشمند به توطئه نمرودیان و فرعونیان زمان، بهانه استکبار و چپاول محرومان و مستضعفان شده است.   

سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) در این روزگار تلخ در نزد همه مسیحیان و مسلمانان جهان آن دم مسیحایی است که باید غنیمت شمردش و از آن الهام گرفت تا این بدخواهی‌ها را در جهان معاصر خنثی کرد و امید و رحمت را در جهان گستراند..

این‌جانب به نمایندگی از دانشگاه ادیان و مذاهب که رسالت علمی و فرهنگی خود را توسعه گفت‌وگو و مدارا به منظور گسترش صلح و آرامش در جهان می‌داند، این میلاد فرخنده را به همه پیروان عیسی مسیح(ع) و همه آنان که دل در گرو این پیامبر رحمت الهی دارند، تبریک می‌گویم و امیدوارم بضاعت خود و این نهاد علمی را بتوانیم در گسترش اهداف و آرمان‌های الهی رهبران و پیامبران بزرگ به کار گیریم.

 

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه