در دیدار با رئیس دفتر حزب الله مطرح شد؛

شهادت سید حسن نصرالله مصیبت سنگینی را بر ما تحمیل کرد

تاریخ انتشار:

عملیات وعده صادق ۲ نشان داد جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران یکی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و هیئت همراه با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شیخ معین دقیق ضمن اظهار همدری و اعلام همبستگی با جبهه‌ی مقاومت، شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت گفتند.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری بیان کرد: شهادت سید حسن نصرالله مصیبت سنگینی را بر ما تحمیل کرد. حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در حکمت 144 می‌فرمایند که يَنْزِلُ الصَّبْرُ عَلَى قَدْرِ الْمُصِيبَة(شكيبايى به قدر مصيبت نازل مى شود).

وی ادامه داد: نماز جمعه هفته گذشته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، صحنه‌ای از اتحاد و مقاومت ملت ایران بود. خطبه‌های تاریخی ایشان که در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی و شهادت شخصیت‌های برجسته مقاومت برگزار شد، پیام روشن و قاطعی برای جهان اسلام و جامعه بین‌المللی داشت؛ در این نماز جمعه بر همبستگی اسلامی، افشای سیاست‌های دشمن و لزوم ایستادگی در برابر تجاوزات تأکید شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد:اگر به تاریخ اسلام و تاریخ شیعیان نگاه کنید،می‌بینید که تعداد شخصیت‌های تأثیرگذار در جهان اسلام بسیار زیاد بوده‌اند اما در زمان معاصر شخصیت‌هایی مانند امام خمینی (ره) و سید حسن نصرالله در جهان اسلام کم‌نظیر بوده و فقدان این عزیزان مصیبت بزرگی را برای ما به همراه داشته است. اما نباید از این نکته غافل شد که دشمن فکر می‌کند با ترور شخصیت‌های مسلمان مانند سید حسن نصرالله می‌تواند مقاومت را نابود کند، اما این چنین نیست و باید گفت که مقاومت همچنان زنده است و چهره‌های جدیدی از دل آن بیرون خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: بنده به خوبی با فضای جنگ آشنا هستم. شهادت هر یک از فرماندهان برای ما سخت است، اما نباید فراموش کنیم که سید حسن نصرالله نه تنها یک رهبر برای حزب‌الله لبنان بود، بلکه یک چهره بین‌المللی در جهان تشیع و اسلام به شمار می‌رفت. او توانست جریان‌های مقاومت را در مقابله با صهیونیست‌ها هماهنگ کند و این یک دستاورد بزرگ برای مسلمانان جهان در سراسر کشورهای اسلامی است.

دکتر مصطفی جعفرطیاری در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول حیاتش حوادث بسیاری را دیده است و قطعاً با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد. ما در آینده با قدرت و تدبیر بیشتری نسبت به رژیم صهیونیستی عمل خواهیم کرد و مقاومت نیز با قوت بیشتر در صحنه باقی خواهد ماند و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیخ معین دقیق رئیس‌دفتر حزب‌الله لبنان در قم ضمن تشکر از مواضع دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: ارتباط شهید سید حسن نصرالله با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب یک ارتباط بسیار خوب و فعال بود و در دیدارهایی که هیئت‌های مختلف از ایران به دیدار ایشان می‌آمدند از احوال ایشان خبر می‌گرفتند.

رئیس‌دفتر حزب‌الله لبنان در قم بیان کرد: شهید راه قدس سید حسن نصرالله یک شخصیت جهانی برای کل مظلومان و مستضعفان بود. ما و دوستان ایرانی‌مان از یکدیگر جدا نبوده و یکی هستیم. جبهه‌ی مقاومت در لبنان به ملت ایرانی و لبنانی به‌عنوان دو ملت جدا نگاه نمی‌کند. دشمنان در این چند ماه اخیر به دنبال تفرقه بین جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بودند اما عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که این تفرقه‌اندازی‌ها کارساز نیست و جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران یکی هستند و عملیات وعده صادق ۲ تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد. هر عملیاتی که از سوی مقاومت انجام می‌شود و هر موشکی که به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب می‌شود به نام جمهوری اسلامی ایران ختم می‌شود. ممکن نیست که هیچ محاسبات مادی‌ای حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت را متوقف کند؛ سزاوار است که ما این موضوع را برای مردم تبیین کنیم. انشاءلله یک زمانی فرا می‌رسد که همه یکپارچه زیر پرچم ولایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این غده سرطانی را از بین ببریم.

وی ادامه داد: اینگونه جنایات جدید نبوده و در طول تاریخ ما شاهد چنین جنایاتی از سوی دشمنان بوده‌ایم. شهادت سید حسن نصرالله در امتداد شهادت امام حسین (ع) و دیگر اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. مسلمانان در طول تاریخ خون‌های بی‌شماری را برای عزت اسلام و مسلمین داده‌اند و باز هم این راه تکرار خواهد شد.

رئیس‌دفتر حزب‌الله لبنان در قم تصریح کرد: الحمدالله در حال حاضر در تمامی مرزهای بین لبنان و فلسطین اشغالی تلاش‌های متعددی برای جلوگیری از نفوذ ارتش اسرائیل صورت گرفته است و تلاش شده است تا از نقطه‌های متعددی به ارتش رژیم صهیونی ضربه‌های سنگینی وارد شود. برای نمونه در عملیات شناسایی جدید پهپاد هدهد شاهد هستیم که نقاط حساسی در مناطق اشغالی تصویربرداری شده است و مطابق آن خسارت‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد شده که قابل توجه است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیخ معین دقیق در پایان افزود: راه شهادت و خون شهیدان ما باعث می‌شود که مجاهدین ثبات بیشتری در جبهه حق علیه باطل داشته باشند. پیروزی‌ای که در سال ۲۰۰۶ دیدیم به‌زودی تکرار می‌شود و اگرچه حزب‌الله به‌خاطر از دست دادن سید حسن نصرالله یتیم شد؛ ولی پرچم ولایت‌فقیه بالای سرش است و این امت و این مسیر ادامه دارد و بزودی شاهد نابودی صهیونیست‌ها به دست حزب‌الله و مؤمنان  خواهیم بود.

350a2891-2
350a2891-2
350a2897
350a2917
350a2919
350a2929
350a2935-2
350a2943
350a2967

مطالب مشابه