جلسۀ گردهمایی اعضای هیئت علمی دانشکدۀ ادیان

تاریخ انتشار:

در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، جلسۀ هیئت‌علمی دانشکدۀ ادیان با حضور رئیس دانشکده، معاون آموزشی پژوهشی و سایر اعضا برگزار شد. در این جلسه، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس دانشکده در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در دانشکده ارائه کرد. ایشان ضمن ارائۀ آمار ثبت‌نام دانشجویان دکتری در سال جاری و مقایسۀ آن با سال‌های گذشته، به تشریح روند تأسیس رشته‌های جدید پرداختند. یکی از نکات برجستۀ جلسه، گزارش مفصل رئیس دانشکده از دورۀ پسادکتری خود در آلمان بود. ایشان علاوه بر تشریح تجربیات شخصی، به بررسی فرصت‌های همکاری مشترک علمی با دانشگاه بُن پرداختند و با وجود موانع موجود، ابراز امیدواری کردند که در آیندۀ نزدیک این موانع برطرف شده و همکاری‌های علمی با دانشگاه بُن از سر گرفته شود.

در ادامۀ جلسه، رئیس دانشکده پیشنهادهایی را مطرح کرد که مورد استقبال اعضای هیئت‌علمی قرار گرفت. از جملۀ این پیشنهادها می‌توان به برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب با هدف ارتقای سطح علمی و آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای پژوهشی اشاره کرد.
همچنین، پخش آنلاین جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله‌های دکتری به‌منظور افزایش سطح کیفی این جلسات و دسترسی بیشتر علاقه‌مندان مورد توافق قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه، دکتر مفتاح، عضو هیئت‌علمی و معاون پژوهش دانشگاه، ایدۀ فعال‌سازی کارگروه‌های علمی در دانشکده‌ها را مطرح کرد. با توجه به اهمیت موضوعات «مطالعات تطبیقی» و «مطالعات صلح»، تصمیم بر آن شد دو کارگروه علمی در این زمینه‌ها تشکیل شود. همچنین از تمامی اعضای هیئت‌علمی دعوت شد تا برای عضویت در این کارگروه‌ها اعلام آمادگی کنند.

در پایان جلسه، اعضای هیئت‌علمی با تبادل‌نظرهای کارشناسی و ارائۀ پیشنهادهای سازنده، بر اهمیت همکاری و ارتقای سطح علمی دانشکده تأکید کردند.

مطالب مشابه