با حضور مسئولین دو دانشگاه بررسی شد؛

توسعه همکاری‌های علمی جامعه المصطفی العالمیه با دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

راهکارهای گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی  دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه المصطفی العالمیه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی راهکارهای گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی  دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه المصطفی العالمیه بررسی شد.

 رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این جلسه با تاکید بر اهمیت دیپلماسی علمی و دانشگاهی گفت: گسترش پذیرش فراگیران و دانشجویان بین‌المللی باید یکی از الزامات دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور  باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با اشاره به حضور دانشجویانی از ملیت‌های مختلف برای ادامه تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب از گسترش همکاری‌های علمی جامعه المصطفی العالمیه با دانشگاه ادیان و مذاهب استقبال کرد و بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب با اکثر دانشگاه‌های معتبر جهان تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی را امضاء کرده است و امروزه این دانشگاه در میان اهل علم و معرفت و علاقه‌مندان حوزه ادیان و مذاهب جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب توانسته است با برگزاری دوره‌های مختلف علمی برای اندیشمندان و اساتید و دانشجویان غیر ایرانی در راستای در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری و گسترش معنویت و اخلاق گام بردارد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تشریح ویژگی‌ها و دستاوردهای این مرکز علمی و تنوع ملیتی در جامعه المصطفی العالمیه گفت: در کنار بخش حضوری، دانشگاه مجازی المصطفی نیز پذیرای دانشجویان غیرحضوری از سراسر جهان است و سالانه حدود دو هزار نفر فراگیر در دوره‌های موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به تحصیل پیروان مذاهب مختلف اسلامی در مراکز داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، ابراز داشت: یکی از خدمات قابل توجه و مؤثر جامعةالمصطفی آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است که به اذعان دست‌اندرکاران این عرصه، نقش بی‌بدلیلی در توسعه زبان فارسی در سراسر جهان ایفا نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جامعه المصطفی العالمیه با بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی در ایران و سراسر جهان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده‌ است که امیدوارم با گسترش همکاری‌های علمی فی ما بین جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه ادیان و مذاهب، عرصه‌های جدیدی برای همکاری میان این دو دانشگاه گشوده شود.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه که با حضور معاونان و مدیران ارشد جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، دو طرف به بررسی راهکارهای همکاری‌های دوجانبه پرداختند.

مطالب مشابه