در سفری به ترکیه انجام شد؛

تبادل ثمره بخش ایده‌ها: بازدید اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب از دانشگاه مرمره استانبول

تاریخ انتشار:

دانشگاه‌های جهان اسلام باید با ارتباطات گسترده علمی در جهت رفع آلام بشری و گسترش صلح در جهان گام بردارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری علمی _ فرهنگی  به ترکیه و با حضور در دانشگاه مرمره استانبول با رئیس دانشکده الهیات این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که با استقبال بسیار گرم رئیس دانشکده الهیات و اعضای هیئت علمی این دانشکده برگزار شد حاضرین حاظرین به پیرامون فعالیت‌های علمی و فرهنگی فی مابین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه مرمره به تبادل نظر پرداختند.

دکتر جواد لطفی رئیس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تمدنی ایران و ترکیه بر گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه مرمره تاکید کرد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب تفاهم نامه‌های علمی بسیاری را با دانشگاه‌های معتبر جهان به امضا رسانده است و حضور دانشجویانی از 35 کشور جهان در این دانشگاه دلیل این مدعی است.

رئیس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به حضور هیئت های مختلف علمی و برگزاری دوره‌های مختلف علمی بین المللی در دانشگاه ادیان و مذاهب این دانشگاه را یکی از بین المللی ترین دانشگاه‌های ایران اسلامی دانست و بیان کرد؛ امیدواریم حضور هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب در دانشگاه مرمره استانبول سر آغاز فعالیت‌های علمی_ فرهنگی فی مابین این دو دانشگاه باشیم.

وی با دعوت از رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مرمره و مسولین آن برای سفر به ایران اسلامی و حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه‌های جهان اسلام باید با ارتباطات گسترده علمی در جهت رفع آلام بشری و گسترش صلح در جهان گام بردارند و این یکی از اهداف مهم دانشگاه ادیان و مذاهب است.

در ادامه این دیدار دکتر اسماعیل صفا اوستون رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مرمره استانبول با ابراز خوشحالی از حضور هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب در دانشگاه مرمره استانبول و با معرفی بخش‌های مختلف این دانشگاه گفت: دانشگاه مرمره از گسترش فعالیت‌های علمی با دانشگاه ادیان و مذاهب استقبال می‌کند.

وی با اشاره به سفر خود به کشور ایران و دیدار با علمای شهر قم بیان کرد؛ قم ظرفیت بسیار خوبی از جهت فعالیت‌های علمی دارد و حضور علما و اندیشمندان و مراکز معتبر علمی بر غنای این شهر افزوده است.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مرمره استانبول با بیان این که دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از دانشگاه‌هایی است که علاقه‌مند هستیم با این دانشگاه به صورت گسترده فعالیت علمی داشته باشیم گفت؛ ایران و ترکیه به جهت اشتراکات دینی، مذهبی و فرهنگی از دیر باز ارتباطات بسیار خوب و گسترده‌ای را با همدیگر داشته‌اند و گسترش همکاری‌های علمی فی ما بین دانشگاه‌های معتبر دو کشور می‌تواند در تحکیم این روابط بسیار تاثیر گذار باشد.

در ادامه این دیدار دکتر  محمد سعید موذنی دبیر گروه مطالعات اسلامی-شیعی به زبان انگلیسی دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های علمی این دانشکده گفت: دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب با برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی به زبان انگلیسی این آمادگی را دارد که پذیرای دانشجویان علاقه‌مند برای تحصیل در ایران اسلامی و در دانشگاه ادیان و مذاهب از کشور ترکیه باشد.

در پایان این دیدار لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب توسط دکتر جواد لطفی به دکتر اسماعیل صفا اوستون تقدیم شد.

مطالب مشابه