در سفری به کشور عراق تاکید شد؛

گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه واسط

تاریخ انتشار:

امضای توافق‌نامه جدید بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه واسط نقطه‌ای مهم در تقویت همکاری‌های علمی و فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق محسوب می‌شود.

 به همت معاونت ارتباطات و امور بین الملل و واحد نشریات دانشگاه ادیان و مذاهب، نشست پیگیری نهایی مصوبات مجله الدراسات الحضاریه و التاریخیه و همچنین امضای توافق‌نامه‌های جدید بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه واسط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،جمعی از مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به عراق و با حضور در دانشگاه واسط این کشور ضمن دیدار با مسئولین دانشگاه واسط در  نشستی پیگیری نهایی مصوبات مجله الدراسات الحضاریه و التاریخیه و همچنین امضای توافق‌نامه‌های جدید بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه واسط را مورد بررسی قرار دادند.

از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست امضا و پیگیری تفاهم نامه تاسیس نشریه مشترک اسکوپوسی و تقویت همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه واسط عراق و امضای توافقنامه‌های مهم دیگر بود. به‌همین مناسبت با حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدمهدی حسین پور مدیر نشریات دانشگاه ادیان و مذاهب به گفت‌وگو نشستیم.

هدف از سفر مسئولان نشریات دانشگاه ادیان و مذاهب به عراق چه بود؟

با سفر مسئولان نشریات دانشگاه ادیان و مذاهب به عراق، در جلسه پیگیری نهایی مصوبات مجله الدراسات الحضاریه و التاریخیه، دانشگاه ادیان و مذاهب ایران و دانشگاه واسط عراق توافق‌نامه و قرار داد جدیدی امضا کردند. این قرارداد نقطه‌ای مهم در تقویت همکاری علمی و فرهنگی بین دو کشور محسوب می‌شود و مسائلی چون جذب مقالات اسکوپوسی، کنترل کیفیت مقالات و انتشار منظم مجله را تحت پوشش خود قرار داده است.

در این سفر با چه کسانی دیدار داشتید؟

ما ابتدا در این سفر دیداری با رئیس دانشگاه واسط عراق آقای دکتر مازن الحسنی داشتیم. همچنین در ادامه با رئیس دانشکده تاریخ دانشگاه واسط آقای دکتر محمد حسین السیوطي، دکتر احمد جعفر معاون اداری دانشکده علوم تربیتی، دکتر محمود عراك القريشی رئیس دانشکده علوم تربیتی، دکتر طالب محيبس رئیس دانشکده ادبیات، دکتر سيف السعيدي رئیس دانشکده کامپیوتر دانشگاه واسط عراق  هم دیدارهایی صورت گرفت.

مفاد این تفاهم‌نامه‌ها بر چه موضوعاتی تاکید دارد؟

در این قرارداد، دانشگاه واسط عراق با نظارت دانشگاه ادیان و مذاهب به تعهداتی مبنی بر جذب مقالات با کیفیت و تخصیص پاداش به اساتید نویسنده و به تضمین کیفیت مقالات اسکوپوسی پرداخته است. این اقدامات نشان از تصمیم مشترک دو طرف برای ارتقاء همکاری علمی و افزایش اعتبار مشترک دانشگاه‌ها دارد.

این سفر چه دستاورهایی به همراه داشت؟

این قرارداد به تسریع انتشار مجله الدراسات الحضاریه و التاریخیه در پایگاه اسکوپوس متمرکز شده و هر سه ماه تمامی نیازمندی‌های مرتبط با انتشار یک شماره مجله محقق می‌شود. این توافق به منظور ارتقاء کیفیت مقالات و افزایش اثربخشی دانشگاه‌ ادیان و مذاهب در تحقیقات علمی پژوهشی انجام شده است. با امضای این قرارداد، دستاوردهای مهمی برای ما حاصل شده است. این توافق اثرات مثبتی بر روند همکاری علمی  و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه واسط عراق دارد. این توافق نه تنها ابهامات قبلی را برطرف نموده، بلکه به ما اجازه داد تا به شکل موثرتری در توسعه علمی و فرهنگ کشورهای عراق و ایران تاکید کنیم. به طور خلاصه، این قرارداد به ما امکان افزایش تعاملات علمی و فرهنگ میان دو کشور و دو دانشگاه را فراهم کرده و به تعزیز  همکاری‌های مشابه و افزایش توافقات علمی و فرهنگی کمک شایانی می‌کند. این توافق یک دستاورد مهم و سودآور در راستای اهداف مشترک در زمینه‌های علمی و فرهنگی است.

لازم به ذکر است در سفر به عراق  آقایان دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشکده تاریخ ،دکتر سید محمدمهدی حسین پور، محمد ابراهیم خلیق رئیس اداره عربی و آفریقای و محمدجواد قدیمی مسئول نشریات عربی و انگلیسی  به نمایندگی از دانشگاه ادیان و مذاهب در جلسات حضور داشتند.

photo_2023-10-22_11-38-51
photo_2023-10-22_11-38-51
photo_2023-10-22_11-39-03
photo_2023-10-22_11-39-06
photo_2023-10-22_11-39-10
photo_2023-10-22_11-40-45
photo_2023-10-24_09-16-09-2

مطالب مشابه