دیدار رئیس دانشگاه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

تاریخ انتشار:

انعقاد تفاهم نامه همکاری در برگزاری دوره های مشترک بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

حجه الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب با دکتر محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد واحد مشهد دیدار کرد. در ابتدای این جلسه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شده بود، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد غفوری نژاد رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب واحد مشهد، به صورت اجمالی به معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و گفت:
دانشگاه ادیان و مذاهب از 14 دانشکده تشکیل شده و حدود 100 رشته دارد که بیشتر این رشته ها در مقاطع تکمیلی است.
بیش از 50 درصد رشته‌هایی که در دانشگاه برگزار می شود، توسط خود دانشگاه ایجاد شده است؛ مانند رشته تقریب مذاهب که در حال حاضر دانشجوی دکتری نیز دارد.
وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب دارای 10 مجله علمی- پژوهشی و یک مجله انگلیسی نمایه شده در اسکوپوس است که تعداد این مجله ها در حال افزایش است. این دانشگاه هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو دارد که حدود 11 هزار نفر از آن ها دانشجو خارجی می باشند.
دانشگاه ادیان و مذاهب بعد از دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه غیر انتفاعی کشور است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاهی کیفی است و در هیچ جای دنیا دانشگاهی مشابه آن وجود ندارد که به صورت جامع ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی را در شرق و غرب مورد بررسی و مطالعه قرار بدهد. لذا این دانشگاه، در خارج از کشور شناخته شده تر بوده و همه رهبران ادیان جهان، این دانشگاه را می شناسند.
ایشان تاکید کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه آزاد اسلامی مشترکات زیادی دارند که باید با استفاده از آن ها بر تقویت رابطه فی ما بین پرداخت.

دکتر محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین نواب و هیئت همراه ایشان، درباره دانشگاه آزاد واحد مشهد گفت:
این دانشگاه از لحاظ سال تاسیس دومین دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بوده و در برخی شاخص ها مثل پژوهش در سال گذشته در کل کشور در رتبه اول قرار گرفت.
در سطح استان خراسان رضوی 18 واحد دانشگاه آزاد اسلامی به همراه یک واحد علوم پزشکی فعالیت می کنند که مجموعا 73 هزار دانشجو در تمام این واحد ها در حال تحصیل بوده و حدود 33 هزار نفر از آنها در مشهد تحصیل می کنند.
وی نسبت به همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب ابراز خرسندی کرد و افزود: برگزاری دوره های کوتاه مدت علمی خصوصا برای دانشجویان خارجی نقطه شروع خوبی برای همکاری این دو دانشگاه می تواند باشد.

در انتهای این دیدار مقرر گردید در ابتدای این همکاری دوره های کوتاه مدت مهارت های کامپیوتری با مشارکت دانشگاه ادیان ومذاهب، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و کارخانه نوآوری مشهد برگزار گردد.

مطالب مشابه