با صدور پیامی؛

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ارتحال آیت‌الله سید محمد مهدی الخرسان را تسلیت گفت

تاریخ انتشار:

موسوعه‌ی ابن‌عباس، یکی از آثار ماندگار ایشان است که به‌خوبی، ضمن صیانت از چهره‌ی درخشان حِبر امت، پیوندی عمیق، هم میان شیعه و سنی، و هم میان علوم اهل‌سنت و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برقرار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب با صدور پیامی ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت‌الله سید محمد مهدی الخرسان را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمنُ الفَقيهُ ثُلِمَ في الإسلامِ ثُلمَةٌ لا يَسُدُّها شيءٌ

ارتحال پیشوای تحقیق و تألیف و مدافع منصفِ اهل‌بیت(علیهم السلام) ، حضرت آیت‌الله سید محمد مهدی الخرسان، خسارت بزرگی است که مطابق با فرموده‌ی امام صادق(علیه‌السلام)، جبران‌ناشدنی است. این عالِمِ یگانه که تربیت‌شده‌ی بیت علم و فضیلت و ادامه‌دهنده‌ی مسیر علمیِ پدر بزرگوارش، آیت‌الله سیدحسن الخرسان بود و نَسَب به امام کاظم (علیه السلام) می‌رسانْد، باشایستگیِ کامل، حقِّ این انتساب را به‌جا آورد.
ازجمله آثار ماندگارِ ایشان، موسوعه‌ی ابن‌عباس، یکی از آثار ماندگار ایشان است که به‌خوبی، ضمن صیانت از چهره‌ی درخشان ابن‌عباس، حِبر امت و صحابیِ مقبول فریقین، پیوندی عمیق، هم میان شیعه و اهل‌سنت، و هم میان علوم اهل‌سنت و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برقرار می‌کند.
اینجانب ضمن تسلیتِ این سوگ عظیم به حوزه‌های علمیه، به‌ویژه، حوزه‌ی علمیه‌ی نجف و زعیم حکیمِ آن، آیت‌الله العظمی سیستانی (دام ظله‌العالی)، از خدای بزرگ، برای ایشان، علو درجات، و برای بازماندگان، شاگردان و علاقمندانِ ایشان، صبر واجر فراوان، و نیز توفیق در حفظ و نشر میراث علمیِ ایشان را مسئلت می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه