رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛

 تفرقه از گوساله‌پرستی بدتر است

تاریخ انتشار:

مقاصد شریعت از نان شب واجب‌تر و به همزیستی مسالمت‌آمیز متصل است. 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در اختتامیه کنفرانس همزیستی مسالمت‌آمیز گفت: باید همزیستی مسالمت آمیز را با مقاصد شریعت گره بزنیم، چرا که تفرقه از گوساله‌پرستی بدتر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از خبرنگار حوزه فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی همزیستی مسالمت‌آمیز،با رویکرد «همگرایی جهان اسلام و افق تمدنی آینده با محوریت مقاصد شریعت» با حضور ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب،عبدالکریم بی‌آزار شیرازی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب، و ناصر قلی سارلی عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی، در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به فراز و فرود شیعه بعد از قرن اول اشاره کرده و گفت: با گذشت سال‌ها مقاصد همچنان با کلمه روح شریعت، نظام و… همراه هستند. همه اعتقاد دارند که فقه باید نظام‌وار باشد تا مؤثر واقع شود و اگر این طور نباشد پس جایگاهی ندارد.

 رئیس دانشکده ادیان و مذاهب قم افزود: ضروری‌ترین کار این است که همزیستی مسالمت آمیز را با مقاصد شریعت گره بزنیم؛ چرا که تفرقه از گوساله‌پرستی بدتر است. ما به این مباحث نیاز شدید داریم. مقاصد شریعت از نان شب واجب‌تر و به همزیستی مسالمت‌آمیز متصل است.

مطالب مشابه