رئیس پژوهشکده مطالعات زن و خانواده بیان کرد؛

دانشگاه ادیان و مذاهب به دنبال توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، خانم دکتر منصوره زارعان رئیس پژوهشکده مطالعات زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار با اصحاب رسانه خانم عارفین اشداد و محمد روسمادی سردبیر روزنامه و تگو سانتوسا خبرنگار از کشور اندونزی، همکاری فرهنگی بین دو کشور را ضروری خواند.

در این دیدار که به‌همت سازمان فرهنگ و ارتباطات ایران در اندونزی آقای هاتف پوررشیدی و رایزن فرهنگی ایران در این کشور آقای محمد خجسته بخت ایجاد شده بود، خانم دکتر زارعان بیان کردند: بین فرهنگ اندونزی و ایران مشترکات اسلامی بسیاری وجود دارد که این مشترکات می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های بسیاری باشد. ما باید بر روی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دو کشور تمرکز کنیم. دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی همواره به دنبال توسعه همکاری‌های علمی خود با دیگر دانشگاه‌های جهان مخصوصا دانشگاه‌های کشورهای مسلمان بوده است. در حال حاضر بیشتر دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب دانشجویان بین‌المللی و غیر ایرانی هستند.

وی گفت: پژوهشکده زن و خانواده نیز تمرکز خود را بر انجام پژوهش‌های بین‌المللی قرار داده است. ما تلاش می‌کنیم که بتوانیم جایگاه و مقام زن مسلمان را به صورت علمی و دانشگاهی تبیین کنیم.با وجود اینکه تبلیغات سوء درباره کشور ایران بسیار است. شما می‌توانید واقعیت زنان ایران را به‌خوبی مشاهده کنید. زنان در جامعه ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و در کنار مردان فعالیت‌های زیادی را انجام داده‌اند. این زنان در حیطه فرهنگی، علمی و اجتماعی بسیار فعال بوده و همپا با مردان فعالیت‌های ارزشمندی داشته‌اند. پس هنوز هم می‌توان واقعیت‌های اصلی جامعه زنان ایران را مشاهده کرد و این تبلیغات سوء درست نیستند.

وی ادامه داد: ما خواهان ارتباط بیشتر بین دو کشور اندونزی و ایران از لحاظ فرهنگی هستیم. این دو کشور مسلمان می‌توانند در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و مسائل زنان ارتباطات گسترده‌ای داشته باشند.

مطالب مشابه