سفیر ایتالیا در بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب:

عامه مردم ایتالیا هم با فعالیت های شما در قم آشنا هستند

تاریخ انتشار:

سفیر ایتالیا در ایران، روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه میهمان دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس آن بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب مائورو کونچاتوری سفیر ایتالیا در ایران که تنها هفت ماه از زمان تقدیم استوارنامه‌اش به رئیس جمهور می گذرد در یکی از نخستین دیدارهایش از مراکز علمی و دانشگاهی ایران در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت و با حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه به دیدار و گفتگو نشست.

سفیر ایتالیا در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در این دانشگاه از وسعت اندیشه و بینش حاکم بر اهداف دانشگاه ادیان و مذاهب تمجید کرد و گفت: در ایتالیا شهر قم و فعالیت های بین ادیانی شما را نه تنها متخصصین بلکه عامه مردم نیز می شناسند و اخبار آن را پیگیر هستند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای و نیز مشترکات دو کشور از نظر ژئوپولتیک گفت: موقعیت جغرافیایی دو کشور در طول تاریخ به گونه ای بوده که همواره به عنوان میانجی شرق و غرب بوده اند.

سفیر ایتالیا از دو چالش بزرگ پیش روی جهان گفت و اضافه کرد: چالش کوتاه مدت مقابله با تروریسم است و در بلند مدت تثبیت صلح و ثبات و پی ریزی تعاملات فرهنگی میان ملت هاست.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز ضمن خوشامدگویی به سفیر به معرفی کوتاهی از اهداف تاسیس و زمینه فعالیت های این دانشگاه پرداخت و تحصیلات تکمیلی، گفتگو محوری، پژوهش محوری و غیر انتفاعی بودن را از ویژگی های این دانشگاه عنوان کرد.

آقای نواب اشتراکات ایران و ایتالیا را بسیار خواند و گفت: ما در برخی مبانی با غرب اختلاف داریم اما اهل اعتدال و منطق هستیم و غرب باید این حقیقت را درک کند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی و تحریم ها و نیز حمله عربستان به یمن تنها تفاوت ایران و غرب را چنین عنوان کرد که: ما همواره در کنار مظلومان بوده ایم اما غرب همواره از ظالمان حمایت کرده است.

وی سپس با اشاره به منحصر به فرد بودن این دانشگاه به لحاظ کار تخصصی بر روی ادیان چاپ حدود چهل اثر علمی درباره شناخت مسیحیت را از فعالیت های قابل توجه این مرکز در زمینه شناخت ادیان عنوان و ابراز امیدواری کرد این دیدار آغازی بر گسترش فعالیت های مشترک دو طرف در زمینه تبادل اساتید و دانشجویان و سایر همکاری های علمی و آکادمیک باشد.

کونچاتوری در ادامه حضور خود در دانشگاه ادیان و مذاهب از کتابخانه آن نیز بازدید و با زمینه فعالیت و محصولات فرهنگی و منشورات این مرکز آشنا شد.

گفتنی است مائورو کونچاتوری سفیر جدید سفیر جدید ایتالیا متولد سال 1958میلادی است که پس از اخذ لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه 'چزاره الفیئری' در شهر فلورانس، در سال 1988 وارد سیاست شد.

وی سپس به عنوان دبیر در سفارت ایتالیا در بلگراد از سال 1991 تا 1994 و سپس به عنوان کنسول در پاریس از سال 1994 تا 1999 خدمت کرده است.

مطالب مشابه