با حضور نمایندگان اهل سنت مجلس برگزار شد:

نشست «راه کارهای فکری و فرهنگی تبدیل چالش ها به فرصت ها در مناطق سنی نشین کشور»

تاریخ انتشار:

نشست هم‌اندیشی نمایندگان اهل‌سنت در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان مذاهب به مناسبت هفته وحدت با رویکرد راه‌کارهای فکری و فرهنگی تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها در مناطق سنی‌نشین کشور، دوشنبه پانزدهم دی‌ماه 93 در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، در این نشست ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت.

سپس دکتر فتاحی نماینده اهل‌سنت شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اهل‌سنت مجلس به نمایندگی از دیگر نمایندگان اهل‌سنت از میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب و برگزاری این نشست تشکر کرد.

سپس محمدقسیم عثمانی نماینده اهل‌سنت شهر بوکان آذربایجان غربی به تشریح برخی از انتظارات اهل‌سنت و چالش‌های موجود در منطقه و کشور پرداخت و از مجموعه دانشگاه خواست تا راه‌کارهایی برای معضلات مناطق سنی‌نشین ارائه دهند.

وی برقراری ارتباط مستمر میان علمای اهل‌سنت و علمای شیعه کشور می‌تواند به انسجام و اتحاد کشور کمک کند.

حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه کردستان نیز در سخنان کوتاهی ضمن تأکید بر مسئله وحدت گفت: دشمنان در حوزه دین نیز به کین‌ورزی خود و ایجاد اختلاف میان ملت‌ها دست زده است و ما می‌توانیم در سایه قرآن به وحدت برسیم.

وی تأکید کرد مردم اهل‌سنت کشور همواره روحانیت را پیشوا و پیشرو خود می‌دانند و این مسئله را در طول تاریخ انقلاب اثبات کرده‌اند.

در ادامه نمایندگان پیرانشهر و سردشت(آذربایجان غربی)، ایرانشهر(سیستان و بلوچستان)، مهاباد(آذربایجان غربی)، گلستان نیز هر یک به فراخوری به نکاتی در خصوص مسائل اهل‌سنت در کشور و اهمیت مسئله وحدت به زبان آوردند.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین نواب پیشنهاد کرد اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در فراکسیون اهل‌سنت مجلس با نمایندگان اهل‌سنت مجلس به بحث و تبادل نظر در خصوص راه‌کارهای فکری و فرهنگی تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها در مناطق سنی‌نشین کشور یک نشست تخصصی برگزار کنند.

پس از این دیدار نمایندگان اهل‌سنت مجلس رهسپار زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شدند.

گفتنی این احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس نیز این گروه را همراهی می‌کرد.

مطالب مشابه