در جلسه دفاع از رساله دکتری دانشجو مهدی قربانزاده با عنوان «تحلیل و نقد دیدگاه اُتو از امر قدسی از منظر حکمت متعالیه»، دکتر علی شیروانی و دکتر مهدی لکزایی به عنوان استادان راهنما، دکتر محمدمهدی علیمردی به عنوان استاد مشاور و حجج اسلام دکتر رضا الهیمنش، دکتر محمدرضا رجبی و دکتر رحیم دهقان به عنوان استادان داور حضور داشتند.
در چکیده این رساله آمده است:
رودلف اتو در کتاب مفهوم امر قدسی به تحلیل امر قدسی پرداخته است. از نظر او امر قدسی دارای عناصر عقلی و غیرعقلی است و ادیان تا به حال از منظر عقلی و اخلاقی بدان نگریستهاند و از منظر غیرعقلی(شهودی) به بررسی امر قدسی پرداخته و آن را تحلیل کرده است. اتو اصطلاح The Holy را وافی به مقصود نمیدانست، از واژه تازهای بدین منظور بهره برد و آن را امر مینوی نامید. به نظر اتو، امر مینوی دارای مؤلفههای ذیل است: احساس مخلوقانه، رازبودگی، مهابت و جذبه. خود مهابت نیز عناصر ذیل را دارد: ترس، شوق، استیلا و مؤلفه رازبودگی نیز امر مطلقا دیگری را در خود دارد. اتو از شخصیتها و جریان مختلف فکری مثل عقلگرایی کانت، جنبش رمانتیک، شلایرماخر، آلبرشت و… تأثیر پذیرفت. از منظر تفکر صدرایی، مراتب مختلفی از شناخت امر قدسی در میان اهل مکاشفه، حکیمان، اهل ایمان و اهل تسلیم وجود دارد. حکمت متعالیه در عین این که تحلیلهای عقلی مختلفی از امر قدسی دارد، از تحلیلهای غیرعقلی(ادراک شهودی) نیز بهره برده است. از دیگر زمینههایی که حکمت صدرایی به تحلیل امر قدسی پرداخته است عبارتند از عشق عرفا و مهابت امر قدسی. پیروان فلسفه صدرایی نیز در برخی از مباحث با اتو همرأی هستند. صدرائیان در شناخت امر قدسی از هر دو رویکرد عقلی و شهودی استفاده میکنند. پیروان ملاصدرا حتی معتقدند که ادراک امر قدسی خود سرّ است و هرچند ادراک او برای همه میسر است، اما مراحلی از ادراک او خود سرّ محسوب میشود و این سر نیز خود مراتب مختلفی دارد. عناصری از هر دو تفکر به همدیگر نزدیک هستند. مثلاً تجربه ترس او و تجربه بیانناپذیر بودن این تجربه، نزدیک بودن دو مفهوم ذات غیبالغیوب و امر مطلقا دیگری. هر دو تفکر در زمینه تجربه امر قدسی ذاتگرا بوده، مخالف ساختارگرایی هستند. در عین حال عناصری از هر دو تفکر با یکدیگر متفاوتند؛ مثلاً بخشهایی از شهود از منظر تفکر صدرایی فاقد اعتبارند.