رئیس مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب:

تحصیل هم زمان در دو رشته؛ مزیت استثنایی دانشگاه ادیان و مذاهب است

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر یوسف غضبانی رئیس مرکز آموزش‌های آزاد در گفت‌وگویی درباره مزایای تحصیل در رشته‌های کارشناسی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی از مزایای تحصیل در رشته‌های کارشناسی دانشگاه ادیان و مذاهب، غیرحضوری یا مجازی بودن آن است که امکان تحصیل را برای شاغلین اداری، زنان خانه‌دار و تمامی کسانی که امکان رفت‌وآمد جهت تحصیل را ندارند، فراهم می‌کند.

وی در ادامه گفت: آموزش در این رشته‌ها به طور کامل غیرحضوری و از طریق سامانه اینترنتی مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه صورت می‌گیرد. دروس اصلی به صورت فیلم و صوت موجود است و تمام دروس به صورت متن آماده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و در اواخر هر ترم برای مرور و بیان خلاصه دروس و رفع شبهات و اشکالات کلاس‌های به صورت زنده و آنلاین برقرار می‌شود.

غضبانی ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن در نحوه آموزش در دانشگاه گفت: در ترم گذشته به دلیل شرایط حاکم ناشی از پاندومی کرونا، امتحان پایان ترم نیز از راه دور و از طریق مجازی برگزار شد و شاید با وجود شرایط موجود در ترم بعد هم چنین باشد.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب درباره دیگر مزایای تحصیل در رشته‌های کارشناسی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در رشته‌های کارشناسی دانشگاه ادیان و مذاهب، امکان تحصیل هم‌زمان است. منظور از تحصیل هم‌زمان، این است که دانشجویی که در رشته دیگری در حال تحصیل است یا از امسال تحصیل خود را آغاز می‌کند یا در آینده می‌خواهد در رشته‌ای علمی تحصیل کند، می‌تواند از هم‌اکنون در رشته‌های کارشناسی این دانشگاه نیز تحصیل کند. یعنی ممنوعیت هم‌زمانی تحصیل در دو رشته و یا دو مقطع تحصیلی به صورت هم‌زمان در رابطه با رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه ادیان و مذاهب وجود ندارد.

وی افزود: هم‌اکنون دانشجویانی در این دانشگاه در حال تحصیل در مقطع کارشناسی‌اند که در مقطع دکتری نیز در حال تحصیل‌اند به‌خصوص دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری را در یکی از گرایش‌های حقوق تحصیل می‌کنند اما کارشناسی آن‌ها حقوق یا فقه و حقوق نبوده است. این دسته از دانشجویان، از رشته فقه و حقوق غیرحضوری در این دانشگاه استقبال می‌کنند تا سوابق تحصیلی خود را یک‌دست و متناسب کنند و امکان اشتغال در آینده برایشان بهتر فراهم شود. هم‌چنین دانشجویانی داریم که در حال گذراندن آگاهی‌های اعتقادی هستند. این دسته از دانشجویان اگر بخواهند با اعتقادات شیعی خود آشنا شوند باید هزینه هنگفتی بپردازند و هم به این وسعت آموزش نخواهند دید. بنابراین می‌توانند در کنار تحصیل در رشته پزشکی و … در رشته شیعه‌شناسی غیرحضوری دانشگاه ادیان و مذاهب هم تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر یوسف غضبانی در پایان گفت: مدرک تحصیلی این رشته‌ها نیز از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود و هیچ تفاوتی با سایر مدارک تحصیلی در این مقطع ندارد. تعدادی زیادی از فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها هم‌اکنون در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی‌اند.

علاقه‌مندان به تحصیل در دو رشته مجازی کارشناسی «شیعه‌شناسی» و «فقه و حقوق اسلامی» می‌توانند نسبت به ثبت‌نام از طریق سازمان سنجش برای پذیرش بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند. هم‌چنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی دانشگاه ادیان و مذاهب مراجعه کنند.

مطالب مشابه