محمدی شجاعی:

فعالیت کتابخانه ادیان و مذاهب در روزهای شیوع کرونا متوقف نشد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهدی محمدی شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب از آغاز فعالیت قرائت‌خانه این کتابخانه پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: گرچه کشور و سراسر جهان در ماه‌های گذشته درگیر بحران شیوع ویروس کرونا بود و بخش‌های مختلف جامعه به‌خصوص در حوزه فرهنگ دست‌خوش مشکلات خاص خود شدند اما کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب روندی رو به جلو داشت و با استفاده از فرصت قرنطینه و تعطیلی بخش قرائت‌خانه دانشگاه، به بازسازی و نوسازی خود پرداخت.

وی افزود: در این مدت با تلاش و پیگیری همکاران کتابخانه تخصصی، حدود 9 هزار جلد کتاب اهدایی از سوی مراکز، مؤسسات، سازمان‌ها و اشخاص مختلف دریافت و به مجموعه کتابخانه افزوده شد.

محمدی شجاعی گفت: در دوره قرنطینه خدمات امانت کتابخانه متوقف نشد اما برای رفاه حال دانشجویان و پژوهشگران، دسترسی به کتابخانه دیجیتال برای همگان فراهم شد و هم‌اکنون علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی از محتوای پایان‌نامه‌های بارگذاری شده در کتابخانه دیجیتال بدون نیاز به حضور در کتابخانه استفاده کنند. این اقدام علی‌رغم مشکلاتی در پهنای باند اینترنت صورت گرفت و مورد استقبال دانشجویان و پژوهشگران نیز واقع شد.

مدیر کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب در ادامه گفت: همکاران کتابخانه در ایام قرنطینه به رفع نواقص، سازمان‌دهی و فهرست‌نویسی و دیگر اقداماتی که با توجه به کمبود نیرو به انجام نرسیده بود، پرداختند.

وی هم‌چنین گفت: از هفته گذشته فعالیت قرائت‌خانه کتابخانه نیز آغاز شده است و امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان، بتوانیم هم‌چون گذشته در دو شیفت صبح و عصر به ارائه خدمات بپردازیم.

مدیر کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب در پایان از عنایت و توجه ویژه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب اشاره کرد و گفت: نگاه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به فرهنگ، نگاه ویژه‌ای است. چراکه اولین بخشی که در شرایط بد اقتصادی آسیب می‌بیند، بخش فرهنگ است اما ایشان برخلاف آن، در شرایط دشوار به صورت ویژه از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب حمایت کرده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فرمانیان معاونت محترم پژوهش دانشگاه نیز در رفع مشکلات کتابخانه و یافتن راه‌حل برای برون‌رفت از مشکلات تلاش‌های بسیاری به عمل آورده‌اند و همواره از مجموعه کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب حمایت کرده‌اند.

مطالب مشابه