ارائه تسهیلات به دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب
زمان ثبت درخواست تسهیلات شهریه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سید امین فضیلت نژاد مدیر امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص ضوابط و شرایط پرداخت وام شهریه گفت: زمان ثبت درخواست تسهیلات شهریه دانشجویی نیمسال دوم 1404-1403 (ترم جاری) صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تاریخ 1404/02/01 لغایت 1404/02/15 ابلاغ شد.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: بر اساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای درخواست وام شهریه، متقاضیان میبایست برای ثبتنام ابتدا به سامانه یکپارچه صندوق رفاه وزارت علوم مراجعه و پس از تشکیل پرونده و تکمیل اطلاعات هویتی خویش و ضامن، ایجاد مقطع تحصیلی جدید کرده، سند تعهد جدید را بارگذاری نمایند و مدارک بارگذاری شده را جهت تایید به صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه ارائه فرمایند؛ پس از آن هر ترم وام شهریه خویش را در بازه زمانی ابلاغ شده از طرف وزارت علوم ثبت نمایند.
وی گفت: مبلغ تسهیلات کارشناسی ارشد، هر ترم 5 میلیون تومان و مبلغ تسهیلات دکتری تخصصی، هر ترم 7 میلیون تومان است.
رئیس صندوق رفاه دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: متقاضیان وام شهریه دانشجویی با مراجعه به سامانه مذکور درواقع ثبتنام مقدماتی خود را انجام میدهند. پس از پایان ثبتنام مقدماتی، آمار متقاضیان مورد بررسی قرار میگیرد و پالایش اطلاعات تا پایان فرصت ابلاغشده توسط صندوق رفاه وزارت علوم ادامه خواهد یافت.
وی افزود: اداره امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به میزان بودجهای که صندوق رفاه دانشجویان در اختیار آن قرار میدهد، دانشجویان واجد شرایط و افرادی را که برای دریافت وام در اولویت هستند بصورت انفرادی تایید و پس از تایید طی لیستی از طریق سامانه یکپارچه به وزارت علوم جهت تایید نهایی ارسال می گردد.
سید امین فضیلت نژاد گفت: دارا بودن شماره حساب بانک تجارت و شماره شبا جهت درج در سامانه صندوق رفاه وزارت علوم و سند تعهد محضری به نام دانشجو الزامی است. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی «کمیته امداد یا بهزیستی» میتوانند درخواست تسهیلات مازاد شهریه را در تاریخ مذکور ثبت نمایند.
لینک راهنمای ثبت درخواست تسهیلات
راهنمای شرایط متقاضی و ضامن تسهیلات
راهنمای ورود به سامانه صندوق رفاه
وی ادامه داد: با توجه به محدود بودن بودجه صندوق رفاه وزارت علوم، اولویت تایید و ارئه تسهیلات با دانشجویانی است که زودتر درخواست خویش را ثبت کنند.
مراحل ثبت اطلاعات و درخواست تسهیلات صندوق رفاه وزارت علوم:
- مراجعه به پورتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی refah.swf.ir،
- کلیک روی گزینۀ «ثبتنام دانشجوی جدید» و تکمیل مراحل ثبتنام؛
- در صورتی که در ترمهای تحصیلی یا مقاطع تحصیلی گذشته از تسهیلات صندوق رفاه بهرهمند شدهاید از گزینه ورود استفاده کنید و اطلاعات تکمیلی و مقطع تحصیلی جدیدتان را ثبت فرمائید.
- پس از آن همراه با ضامن به یکی از دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور مراجعه، سند تعهد تسهیلات را تنظیم و در سامانه یکپارچه ثبت و اصل مدارک را به صندوق رفاه دانشجوئی دانشگاه ارائه فرمائید.
- ارائه سند تعهد محضری و مراحل ثبت اطلاعات هویتی و تحصیلی فقط یکبار ضروری است ولی دانشجو در ترمهای بعد و در صورت نیاز به تسهیلات باید تا زمان پایان سنوات مجاز درخواست تسهیلات خویش را از طریق سامانه یکپارچه صندوق رفاه وزارت علوم ثبت فرماید.
مدارک مورد نیاز جهت ارائه به صندوق رفاه دانشگاه:
- اصل سند تعهد محضری که حاوی اطلاعات دقیق محل سکونت و کار ضامن (کد پستی)، شماره تلفن ثابت، ضروری و همراه ضامن و متقاضی باشد
- تصویر آخرین حکم کارگزینی و فیش حقوقی ضامن
- تصویر نامه کسر از حقوق ضامن خطاب به صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری
سید امین فضیلت نژاد در پایان افزود: یادآوری این نکته ضروری است که اداره امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب هیچگونه تعهدی در قبال پرداخت وام ندارد، زیرا تأمین اعتبار و تأیید وام توسط وزارت علوم صورت میگیرد و اصل وام نیز بعد از تأیید پرداخت توسط وزارت علوم مبلغ وام مستقیماً به حساب شهریه دانشجو واریز میگردد. همچنین دانشجویان محترم میتوانند برای اطلاعات بیشتر به شماره ایتای 09910453250 پیام داده، و یا با شمارههای 02531710155 و 02531710372 تماس حاصل نمایند.