تأثیرگذاری بر روی نخبگان از اولویتهای مهم دشمنان است
دوستی اهل بیت(علیهم السلام) میتواند بدیها را جبران کند اما کسی که از ولایت الهی خارج شود کارهای خوبش نیز به هدر میرود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بسیاری از مسائل را می توان با حرکت های پیش دستانه خنثی کرد از این رو حدس زدن آینده از مواضع دشمن بسیار مهم است؛ رسانه نباید رویکرد انفعالی در مقابل دشمن داشته باشد.
وی عدم آشنایی با رسانه را موجب خسارت دانست و افزود: رسانه میتواند نقاط قوت را به نقطه ضعف تبدیل کرده و یا چیز عادی را به امری مقدس و دارای جلال تبدیل کند. هر کس که مخلصانه در فضای مجازی کار میکند در بهترین جا است و در دوره فعلی رسانه ابزار مهم جنگ نرم است.
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با شمارش استفادههای دشمن از فضای مجازی به فراز «فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا وَ کثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا» که دعای مشهور در شبهای ماه رمضان است، در مواجهه با دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن در هر روزی دهها پرونده علیه ما باز میکند و نیروهای آن ها اینقدر زیاد هستند که اگر یکی از آن پرونده ها را جواب بدهیم صد مورد بر زمین میماند. ولی خداوند در مراحل سخت جنگ وعده اثربخشی ده برابری داده است بنابراین ما باید دست به دعا داشته باشیم و ضمن انجام وظیفه خود به بهترین نحو، بهترین اثر و بهترین جواب را از خدا بخواهیم.
وی محیط رسانهای را نوعی منبر یعنی منبر مدرن توصیف کرد و افزود: در روایات نقل شده که در آخرالزمان بچه ها بر منبر میروند و الان متوجه میشویم که این تعبیر، کنایه از رسانه بوده و در زمانه فعلی عموم فعالان رسانهای جوانان بوده که بسیار هم تأثیرگذار هستند. دشمن با جنگ نرم به مصاف ما آمده و از هر جهت برای او به صرفه است زیرا هزینه کمتر و نتیجه گیری سریع تری دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن و ارتباط آنها با جنگ نرم گفت: دشمن از طریق جنگ نرم میتواند محاسبات ما را به هم بریزد و توجه به محاسبات نیز مورد تذکر رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. ایجاد تردید، تغییر و تبدیل سه راه تغییر محاسبات است به این صورت که شکوه و عظمت را دچار تردید کرده و مردم را به شک می اندازد. همینکه مردم شک داشته باشند که آیا مثلا جایگاهی در علم و تکنولوژی داریم هدف دشمن محقق شده است. در مرحله بعد می تواند تغییر ایجاد کند یعنی برای فردی مانند من که جنگ، انقلاب، جنگ ترکیبی دشمن و اعترافات آن ها را دیده است، تردید ایجاد می کند تا در مشاهدات خود نیز شک کند.
وی اقدامات دشمن را به مثابه تلاش شیطان خستگی ناپذیر یعنی «وسواس خناس» محسوب کرد و ادامه داد: دشمن با رسانه در جنگ نرم تلاش میکند خوش بینیهای ما را تبدیل به نقطه ضعف کند و سبب می شود خوش بینی ما به رهبری، برنامهها و اقدامات را تبدیل به بدبینی کند. دشمن در روشهای خود در منطق مخاطب نفود میکند تا او را به حد خودفریبی برساند و کاری میکند که انسان به سوی هدفی برود که او می خواهد. تردید در اعتقاد توسط جنگ نرم صورت گرفته که فرهیخته ما به گفته های دانشمند غربی اعتماد بیشتری به طور ناخودآگاه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: دشمن برای اختلاف اندازی در میان حوزویان از خود حوزویان استفاده کرده و برای رسیدن به اهداف خود در هر صنفی از همان صنف و لباس استفاده می کند.
وی با اشاره به ماجرای گوساله سامری اظهار داشت: گوسالهای ساخت و گفت این خدا است و در امروز نیز هری پاتر، سوپرمن و… را درست کرده و یعنی همه جا الگوی رفاه، بهداشت، فداکاری، توسعه و… معرفی میکنند. وقتی طرف مقابل الگوسازی می کند نمیتوانیم با کلیاتی از تفسیر قرآن آن را خنثی کنیم بلکه باید به گزاره خود جلوه هنری بدهیم و الگوی عینی معرفی کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه اختلال محاسباتی را سبب استفاده از منابع در راستای اهداف دشمن دانست و افزود: رهبری معظم انقلاب بر ظرفیتهای داخلی تأکید دارند و آن را سبب موفقیت کشور میدانند اما در مواردی دیده میشود که منابع انسانی که ظرفیت بزرگ ما است نگاهی متضاد دارند و سخن دشمن را میگوید. جنگ نرم دشمن در اولویت اول نخبگان را نشانه میگیرد زیرا جذب یک نخبه سبب تأثیرگذاری بر روی بسیاری از توده ها میشود. استادی باسابقه که چند کتاب در زمینه عرفان اسلامی داشته و همکاری های زیادی با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در کارنامه دارد در یک سخنرانی علوم انسانی اسلامی را مسخره می کند و ادعا میکند که سه کتاب در این زمینه نوشته شده که هر سه به اصطلاح سر زا از دنیا رفته است.
وی با اشاره به تفرعن ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: اختلال محاسباتی در برخی افرادی به گونهای شده که باور نمیکنند می شود مبانی دینی را آورد و بر اساس آن علم اقتصاد نوشت. استاد دانشگاه بیان میکند که علم، اسلامی و غیر اسلامی ندارد و متأسفانه با اندیشمندانی روبرو شدهایم که گاه واضحات را فهم ندارند. مسئله حجاب از واجبات مسلم اسلامی است و مبانی آن یعنی «لکل معصیه تعزیر» نیز مشخص است و حاکم میتواند برای هر معصیتی که آشکاراست مجازاتی معین کند اما با این حال فردی حوزوی با استناد به «اللهم اکس کل عریان» عریانی را فرهنگ جزیره العرب دانسته و ادله حجاب را به وجوب پوشش حداقلی تأویل میکند. یعنی میگوید در آن دوران کسی لباس نداشته که این دعا با این کلیت نقل شده است که حرفی عجیب است زیرا در همین دعای رمضانی، «اللهم فک کل اسیر» هم وجود دارد آیا میتوان گفت همه مردم در آن دوران اسیر بودند و همین جور در باره کل جائع باید گفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان اینکه مردم درکهای فطری سالمی دارند، بیان داشت: برخی نخبگان ما گیج شده و گاه حرف هایی میزنند که هیچگاه در فضای علمی تشیع گفته نشده است. حب و بغض ها اینقدر اثر کرده که مبانی بدیهی را انکار میکنند. در درس خارج یکی از فضلا و شاگردان سؤال میکند که چرا دولت در برابر بی حجابی اقدامی نمیکند که استاد پاسخ میدهد آیا میتوان به زور تکلیف کرد که نماز بخوانند؟ این استاد از مبانی دینی دست برداشته است و گویا نمیداند که طبق مبانی حاکم میتواند در خصوص ترک نماز هم اقدام کند.
وی با اشاره به توصیه مرحوم آیت الله خوشوقت و نیز تاکید استاد اخلاق آقای الهی بر بکارگیری عقل اظهار داشت: لجاجت، حرص،گزینشی دیدن مبانی، تأثیرگذاری حب و بغض و… عقل را به هم ریخته است؛ خودشیفتگی، خودباختگی، خودکوچک بینی، خودبرزرگ بینی و همه معضلاتی که نفس را متأثر میکند در تغییر محاسبات ما تأثیر دارد. دوستان بد، قدرت طلبگی و ولایت طاغوت نیز در تغییر محاسباتی تأثیر فراوان دارد و همه ناشی از کنار زدن عقل است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه ولایت طاغوت را سبب مصادره اعمال حسنه در راستای اهداف شیطان دانست و افزود: پادشاه انگلیس خرمای افطاری مسلمانان را در بسته بندی قرار می دهد و همینگونه در موارد مختلف اعمال مسلمانان را مصادره می کند و همین کشور سلاح لازم برای کشتار کودکان غزه را تأمین می کند اما چنین تصویری از خود ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه برخی حکومت دینی را چهرهای سیاه میدانند، آن را از اثرات ولایت طاغوت دانست و گفت: در روایات آمده که دوستی اهل بیت(علیهم السلام) میتواند بدیها را جبران کند اما کسی که از ولایت الهی خارج شود کارهای خوبش نیز به هدر میرود و کلید سعادت توجه به همین مسئله ولایت است. باید فاصله گذاری کرده و دوست و دشمن را بشناسیم.