اولین جلسه انجمن علوم تربیتی دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با حضور اعضای منتخب و دوستان در تاریخ 10 دی ماه برگزار شد. این جلسه با هدف تعیین سمتها و مسئولیتها، بررسی دستور جلسه و برنامهریزی برای فعالیتهای آتی انجمن برگزار گردید.
1. شرح وظایف و مسئولیتها
در این بخش از جلسه، سمتها و مسئولیتهای اعضا به شرح زیر تعیین و تشریح شدند:
- دبیر انجمن: آقای مهدی نمکی آبشوری، به عنوان دبیر انجمن مسئول هماهنگی کلیه فعالیتها و نشستهای انجمن میباشد و وظیفه ارتباط با سایر نهادها و ارگانها را نیز بر عهده دارد.
- مسئول بازرسی و نشستها: آقای احمد تمیمی، که علاوه بر مسئولیت اصلی خود، به عنوان قائم مقام انجمن نیز منصوب گردید. ایشان مسئول نظارت بر روند برگزاری نشستها و بازرسی مستمر بر فعالیتهای انجمن هستند.
- مسئول روابط عمومی و فضای مجازی: خانم رقیه زارعی، عهدهدار ارتباطات عمومی و مدیریت صفحات مجازی انجمن خواهند بود و همچنین به اطلاعرسانی دقیق و به موقع فعالیتهای انجمن متعهد میباشند.
- مسئول اردو و بازدیدها: آقای حامد زارع پور، مسئول برنامهریزی و هماهنگی برای برگزاری اردوها و بازدید از مراکز علمی و آموزشی است تا اعضا بتوانند از نزدیک با فعالیتها و تجربیات مثبتی آشنا شوند.
- مسئول نشریه و سمینار، کارگاه: خانم اکرم قاسمی، مدیریت نشریه انجمن و همچنین برنامهریزی برای سمینارها و کارگاههای آموزشی را بر عهده خواهند داشت.
- مسئول پژوهش و کرسی آزاد اندیشی: خانم فاطمه رحیمی، مسئولیت پیشبرد پروژههای پژوهشی و ایجاد فضایی برای آزاد اندیشی و تبادل نظر بین اعضا را بر عهده دارند.
2. دستور جلسه
در این جلسه، موارد زیر به بحث و بررسی گذاشته شد:
- نظرسنجی در مورد لوگو و سربرگ انجمن: این موضوع به عنوان یکی از نکات مهم مطرح شد و اعضا موظف شدند نظرات، پیشنهادات و ایدههای خود را برای طراحی لوگو و سربرگ انجمن ارائه دهند. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا هویت بصری انجمن نقش کلیدی در ارائه تصویر مثبت و جذاب از آن ایفا میکند.
- جمعبندی درباره ایجاد کانال انجمن در ایتا: با توجه به افزایش نیاز به ارتباط بهتر بین اعضا، تصمیم گرفته شد که یک کانال در ایتا ایجاد گردد تا اخبار، اطلاعیهها و فعالیتهای انجمن به راحتی با اعضا به اشتراک گذاشته شود.
- پیشنهاد کارگاهها: دو کارگاه با موضوعهای “تاثیر شناخت نوروساینس بر برنامهریزی درسی و آموزشی” و “بکارگیری هوش مصنوعی در مقالهنویسی و پایاننامهنویسی” ارائه شد. اعضا درباره این کارگاهها بحث کرده و مقرر شد که ملاحظات و جزئیات آنها بررسی و سپس به اطلاع سایر اعضا برسد تا در صورت تمایل، شرکت کنند.
3. اهمیت ارتقاء سطح کیفی افراد
یکی از مباحث مهم در این جلسه تأکید بر ارتقاء سطح کیفی اعضا نسبت به مسئولیتهایشان بود. اعضا مورد تشویق قرار گرفتند که در جهت بهبود کیفیت عملکرد خود و همچنین فعالیتهای انجمن، دانشکده و به تبع آن دانشجویان، تلاش مضاعفی داشته باشند. این موضوع نشاندهنده تعهد انجمن نسبت به ارتقای علمی و حرفهای اعضا و ارتقاء سطح کیفیت خدمات ارائهشده به دانشجویان است.