دانشگاه ادیان و مذاهب اثر دکتر عماد افروغ را منتشر…

عام گرایی توحیدی و حق انسان

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در چکیده اثر «عام‌گرایی توحیدی و حق انسان» نوشته دکتر عماد افروغ که به‌تازگی از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده، آمده است:

چگونه می‌توان اباحه‌گرایانه و با نفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خدابنیاد انسانی از مسئولیت و شدن انسان سخن به میان آورد؟ با غایت‌زدایی و خدازدایی، ذات‌گرایی و در نتیجه، توجه به حقوق و نیازهای واقعی انسان فرومی‌پاشد و در بهترین حالت نیاز به خواسته تقلیل می‌یابد؛ خواسته‌هایی که می‌تواند بیگانه با نیازهای واقعی بوده و توسط صاحبان قدرت، خط و ربط داده شود؛ اتفاقی که در جهان غرب با ظهور هیچ‌انگاری متأثر از ذات‌گرایی تقلیل‌گرایانه و اومانیستی خدا و غایت‌زدا صورت گرفت. با سه‌‌گانۀ خدا، ذات و غایت است که غایت نهایی حیات اخلاقی و معنوی، ایمن و صلح‌آمیز و مثبت، از مسیر توجه به نیازهای ذاتیِ آزادی و عدالت و در پرتو خدای قابلیت‌ساز، معنادار و با اندیشه و عمل انسانی محقق می‌شود.

این اثر در 340 صفحه با قیمت 50 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است.

علاقه‌مندان به تهیه این اثر می‌توانند علاوه بر مراجعه به آدرس ذیل و خرید اثر از طریق اینترنت، به نمایشگاه کتاب دانشگاه ادیان و مذاهب واقع در شهرک پردیسان قم، مراجعه کنند.

گفتنی است دکتر عماد افروغ، نویسنده، جامعه‌شناس، کارشناس امور فرهنگی و صاحب تألیفات فراوان است. وی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی است و ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس را بر عهده داشت.

مطالب مشابه