با سخنرانی نماینده دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد:

همایش علما و روحانیون اهل سنت استان فارس

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر یوسف غضبانی رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب در ششمین همایش علما و روحانیون اهل‌سنت استان فارس شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: تأسیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضرورت زمان در پرتو انقلاب اسلامی بود. دانشگاه ادیان و مذاهب از گفتمان تقریب بین مذاهب گذر کرده و  سال‌ها است گفت‌وگو و هم‌زیستی پیروان ادیان را دنبال می‌کند.

غضبانی ظرفیت بالای علمی علمای اهل‌سنت جنوب فارس را ستود و آمادگی دانشگاه برای همکاری در تدریس و تحقیق را یادآور شد و شیوه تعلیمی و تربیتی علمای اهل‌سنت ایران را ضامن امنیت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان در ایران دانست و بر مقبولیت جهانی این شیوه تأکید کرد.

وی بر ضرورت تحصیل زبان به صورت آکادمیک برای حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب برای چنین تحصیلی محیطی مناسب است.

در ادامه این همایش، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز در سخنرانی خود ضمن اشاره به سخنان دکتر غضبانی، بر درستی آن‌ها تأکید کرد و رسالت دانشگاه ادیان و مذاهب را مهم دانست و از ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب برای سفر به استان فارس دعوت کرد.

مطالب مشابه